۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۶۴
نشست هم‌اندیشی نخبگان از سوی کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور با حضور اساتيد و صاحب نظران اجتماعي برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی نخبگان از سوی کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور  برگزار شد.  نشست هم‌اندیشی نخبگان با موضوع «تروریسم، ژئوپلیتیک مرزی و امنیت ایران» با اقبال اساتید زیادی مواجه شد.

نشست هم‌اندیشی نخبگان از سوی  کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور  برگزار شد.

اساتید مختلف با بهره‌گیری از دانش خود در این زمینه به ارائه مطلب پرداختند. نخبگان اجرایی نیز دعوت شده بودند تا با ارائه نظرات خود به افزایش سطح علمی نشست کمک کنند.

حاضرین در جلسه:

در این نشست هم‌اندیشی، افراد زیادی از شخصیت‌های علمی و اجرایی شرکت کردند

سید محمدجواد هاشمی‌نژاد (دبیر دومین کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور کشور)

دکتر محسن خلیلی (عضو هیئت‌علمی علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد)

مولانا نذیر احمد سلامی (نماینده محترم مجلس خبرگان)

محمدرضا جهان‌تیغ (مشاور استاندار  و مديركل پدافند غیرعامل سيستان وبلوچستان) و...

 مديركل پدافند غیرعامل سیستان‌وبلوچستان در اين كنگره تأکید کرد: اساسا اسلام و قرآن با استکبار در تضاد است به همین دلیل آمریکا در صدد است با کوچک‌کردن کشورهای خاورمیانه، قدرت آنان را بشکند.

محمدرضا جهان‌تیغ پاک با اشاره به اینکه داعش یک جریان با حساب و کتاب است و باید به دقت تجزیه و تحلیل شود، تصریح کرد: یکی از راهبردهای اساسی آمریکا این است که منافع خود را در تمام جهان تسری دهد و برای خود این حق را قائل می‌شود که چنانچه منافع خود را در کشوری تهدیدشده مشاهده کرد به آن کشور حمله کند.

وی با بیان اینکه دوستان آمریکا کسانی هستند که حافظ منافع این کشور باشند، یادآور شد: مسئول تئوری اسلام‌هراسی بن‌لادن بود، اما مشاهده می‌کنید هنگامی که آمریکا دید تاریخ‌مصرف وی گذشته است بن لادن را ازمیان برداشت. در گذشته نیز همین اتفاق بر سر شاه ایران افتاد.

مسئول پدافند غیرعامل سیستان‌وبلوچستان با طرح این پرسش که هدف آمریکا از کوچک‌کردن خاورمیانه چیست؟ بیان کرد: اساسا اسلام و قرآن با استکبار در تضاد است به همین دلیل آمریکا در صدد است با کوچک‌کردن کشورهای خاورمیانه، قدرت آنان را بشکند.

جهان‌تیغ ضمن تأکید بر اینکه پاشنه آشیل خاورمیانه قوم و مذهب است، گفت: ما باید به‌سمت ارائه راهکارهای فرهنگی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تروریسم یک موضوع خارجی است، اما تعصبات قومی و مذهبی به این امر دامن می‌زند؛ بنابراین باید بتوانیم با ورود به صحنه آن را مدیریت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر