۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۰۱۱۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رییس گروه مدیریت بحران و رییس گروه پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، جلسه مشترکی با کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست، که اعضاء کارگروه پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای و تعدادی از کارشناسان پدافند استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند، پس از ارایه گزارشی که توسط دبیر کارگروه پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات انجام گرفته و برنامه های پیش بینی شده در حوزه پدافند غیرعامل در بخش آب استان صورت گرفت، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از حضور مدیران ستادی شرکت مدیریت منابع آب ایران در حوزه پدافند غیرعامل در این جلسه، بر اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر داشتن شرایط اقلیمی خاصی که دارد، اجرای موضوع پدافند غیرعامل در بخش های مختلف آن بسیار ضروری و دارای اهمیت است و از طرفی چون در بخش آب نیز جایگاه خاصی دارد، این موضوع، اهمیت پررنگ تری به خود می گیرد.

مهندس داوودی مهر؛ افزود: سد کوثر، یکی از مهمترین سدهای کشور است که در کهگیلویه و بویراحمد واقع است و آب شرب بیش از دو و نیم میلیون نفر را تأمین می کند و علاوه بر آن طرح ها و پروژه های مهم دیگری نیز در سطح استان در حال بهره برداری یا اجرا و مطالعه هستند که نیاز است به بحث اعتبارات مربوط برای اجرای موثر و گسترده پدافند غیرعامل برای آنها توجه ویژه ای شود.

وی همچنین بر مشخص شدن جایگاه ساختاری مجزا و مشخصی برای پدافند غیرعامل در سطح شرکت ها و به تبع آن پیشبرد بیشتر منویات مقام معظم رهبری و ضرورت های مربوط به این موضوع در سطح همه دستگاهها و بخصوص شرکت های آب منطقه ای تاکید کرد.

سپس، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و با اشاره به روند رو به رشدی که شرکت آب منطقه ای در موضوع اجرای پدافند غیرعامل داشته، بیان کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه ای، جزء دستگاههای پویا و فعال در حوزه پدافند غیرعامل بوده و جلسات و دوره ها و اقدامات ارزنده ای را صورت داده که لازم است همینجا از مجموعه مدیریت و کارشناسان این شرکت تشکر کنم.

مومن نسب، افزود: از آنجا که رسالت مجموعه وزارت نیرو، تأمین خدمات پایدار است و در واقع ارایه خدمات در شرایط تهدید و بحران مطرح است، می طلبد که بحث پدافند غیرعامل را جدی تر و گسترده تر پیگیری کنیم و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل تأکیدات مکرری فرموده اند، برنامه ریزی ها و اقدامات دامنه دار و پایداری را باید انجام دهیم.

در ادامه، رییس گروه پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: آنچه از جلسات و گزارشات قبل و همچنین گزارش ارایه شده در این جلسه دریافت می شود، توجه جدی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع پدافند غیرعامل است و می توان چشم انداز خوبی را برای آن ترسیم کرد.

مهندس کاشی، با اشاره به اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع پدافند غیرعامل، وظیفه ما را در اجرای همه جانبه و اهمیت به آن دو چندان می کند، افزود: امیدوارم همچنان که هماهنگی لازم میان مدیران و کارشناسان این شرکت در رابطه با بحث پدافند غیرعامل وجود دارد، اقدامات و پیگیری های آتی را نیز مد نظر قرار دهند و همچنان شاهد اعمال مدیریت فرابخشی در بحث پدافند غیرعامل در بخش آب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

وی اظهار داشت: بحث سطح بندی طرح ها اولین بار در شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام گرفته که تاکنون حدود یک هزار طرح را شامل شده و از این تعداد، حدود 40 طرح، حساس تشخیص داده شده، که سد کوثر نیز جزء آنهاست.

سپس، رییس گروه پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از استانهای پر بارش و دارای منابع آبی بسیار مناسب و همچنین پتانسیل ها و شرایط جغرافیایی خاصی است و به همین دلیل ضرورت دارد که اقدامات مناسب برای بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطوح مختلف اجرا شود.

مهندس روزخَش، افزود: توصیه می شود که هرچه زودتر بحث پهنه بندی را به صورت کامل انجام دهید تا مراحل بعدی آن پیش رود و همچنین موضوع اطلاع رسانی و آموزش عمومی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در حریم رودخانه ها و تأسیسات آبی بیشتر از قبل مد نظر قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر