۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۰۰۶۴
دبير كارگروه دفاع سايبري پدافند غيرعامل كرمانشاه:
دبير كارگروه دفاع سايبري پدافند غيرعامل استان كرمانشاه اطلاعات را در دنیای امروز ثروت و دارایی برای هر کشور عنوان کرد و گفت: تهدید اطلاعاتی برای یک کشور تهدید اقتصادی و تهدید امنیتی محسوب می‌شود.
دبير كارگروه دفاع سايبري پدافند غيرعامل استان كرمانشاه اطلاعات را در دنیای امروز ثروت و دارایی برای هر کشور عنوان کرد و گفت: تهدید اطلاعاتی برای یک کشور تهدید اقتصادی و تهدید امنیتی محسوب می‌شود.

"شهریار بهنیا" در کارگاه تخصصی "ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرصت‌ها و تهدیدها و بایدها و نبایدها" که به مناسبت دهه مبارك فجر در محل سالن آموزش و پژوهش‌ استانداری برگزار شد، با بیان اینکه دنیای امروز دنیای فناوری است، گفت: امروزه همه افراد در سراسر دنیا به نوعی با فناوری و اطلاعات سر و کار دارند و هر روز نرم افزاها و تجهیزات و سیستم عامل جدیدی عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز برای استفاده از همه این امکانات و تجهیزات هزینه می‌کنیم و فکر نمی‌کنیم که ما به یک منبع درآمد برای ذینفعان حوزه ICT تبدیل شده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای امروز دنیای اطلاعات است، گفت: امروزه اطلاعات ثروت و دارایی و به نوعی قدرت محسوب می‌شود و تهدید اطلاعاتی یعنی تهدید اقتصادی و امنیتی برای هر فرد و هر کشور.

وی تصریح کرد: هر از گاهی می‌شنویم که سوءاستفاده و اخاذی‌هایی از اطلاعات برخی افراد صورت گرفته که این امر موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

بهنیا با بیان اینکه ما مصرف کننده فناوری‌ شرکت‌های فعال حوزه ICT هستیم، گفت: این امر موجب شده تا آنها هر وقت که بخواهند اطلاعات ما را معدوم، مخدوش و یا از خودمان سلب کنند و قطعا باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به نفوذ بحث ICT در تمام ارکان جامعه گفت: امروزه ما در همه زمینه‌ها از این حوزه بهره می‌گیریم و به هیچ عنوان نمی‌خواهیم خود را از این فناوری محروم کنیم.

بهنیا اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم هر نوع تهدید اطلاعاتی در این حوزه موجب تهدید سایر حوزه‌های فعالیت کشور و نیز تحقیرمان می‌شود، لذا باید برای مصون‌سازی اطلاعاتمان آینده‌نگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان به دنبال خودتحریمی در حوزه ICT نیستیم، گفت: تنها بحثی که باید به هنگام استفاده از این فناوری به آن توجه شود بحث امنیت اطلاعات و استفاده آگاهانه از این فناوری است.

بهنیا اظهار کرد: باید هر روز به دنبال روش‌هایی باشیم که بتوانیم امنیت اطلاعاتمان را افزایش داده و با آگاهی بیشتری به این حوزه قدم بگذاریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر