۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۳۸
فرماندار گیلانغرب از تشکیل 12 کمیته اجرایی با هدف اجرا و رصد برنامه های مربوط به پدافند غیرعامل در این شهرستان خبرداد.
کرم محمدی روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل گیلانغرب، افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در راستای ایجاد و فعال سازی ساختار پدافند غیرعامل و همچنین نهادینه کردن آن در همه بخش ها، هم اکنون 22 دستگاه اجرایی و امنیتی شهرستان بعنوان عضو شورای پدافند غیرعامل هستند.

وی اظهار کرد: این دستگاهها فعالیت خود را با تشکیل پنج کارگروه تخصصی اقتصاد و انرژی ، علمی و فناوری ، عمران و تاسیسات ، فرهنگی و اجتماعی ، سیاسی ، دفاعی و امنیتی در راستای استمرار فعالیت های زیربنایی، افزایش ایمنی و پایداری و کاهش آسیب پذیری آغاز کرده اند.

وی بر لزوم آموزش و آگاهسازی مردم و اجرایی شدن تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه اساسنامه پدافند غیرعامل توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، بیان کرد: تشکیل این سازمان با تاکید ویژه رهبری بود که همین مساله اهمیت آن را مضاعف می کند.

رضا محمودیان با اشاره به اینکه تهدیدهای این حوزه دانش محور است ، ضرورت هوشیاری و آگاهسازی برای تدوین برنامه مقابله با تهدیدها و حوادث را خواستار شد.

وی اضافه کرد: دشمن هر روز یک دسیسه را علیه کشور و نظام ما ایجاد می کند و باید بگونه ای برنامه ریزی کرد که مسئولان در بطن پدافند غیرعامل قرار گیرند و همه برنامه ها بدرستی نیز مدیریت شود.

وی ادامه داد: در راستای اتخاذ تدابیر مناسب پدافند غیرعامل و خدمات دهی مطلوب در مواقع اضطراری و وقوع هرگونه تهدید و بحران هوشمندسازی کنتورهای برق و آب ، تجهیز بیمارستان ها به ژنراتور و دوگانه سوز کردن واحدهای نانوایی در استان کرمانشاه در دست اقدام است.

برنامه ریزی در اجرای برنامه های آموزشی متناسب با اهداف تشکیلات پدافند غیرعامل در بین دستگاه های اجرایی ، شناسایی نقاط آسیب پذیر و اتخاذ تدابیر لازم بمنظور رفع بموقع آسیب های احتمالی ، فعال کردن کارگروهها و کمیته های مرتبط ، تدوین برنامه های آموزشی، آموزش بهینه سازی مصرف عمومی آب و برق ، پیش بینی مکان اسکان اضطراری و تشدید کنترل های بهداشتی در حوزه سلامت انسان و دام در شهرستان از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر