۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۱۶
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، تسریع در تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در استان را امری ضروری برشمرد.
علیرضا آشناگر در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: کارگروه‌های 11 گانه شورای پدافند غیرعامل استان باید فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را از نظر کمی ارتقا داده و مصوبات را اجرا کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری تا کنون بیش از هفت هزار و 400 نفر ساعت دوره های آموزشی ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده‌اند.

آشناگر با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل استان، در ادامه تصریح کرد: باید با جدیت بیشتری بر طبق برنامه‌های تدوین شده شورا برای اجرای مصوبات تلاش خود را مضاعف کرد.

جانشین رییس شورای پدافند غیرعامل استان کردستان خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌ها توجه ویژه‌ای به اجرای آیین نامه‌های پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های جامعه صورت گیرد.

وی گفت: در این راستا بایستی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ، پیوست‌‎های مربوط به پدافند غیرعامل به درستی رعایت و اجرایی شود.

آشناگر بیان کرد: در ایام دهه فجر نیز باید با ترویج تفکر و زیرساخت‌های پدافند غیرعامل، برنامه های موردنیاز در زمینه‌های زیستی، سایبری و فنی برگزار شده و آمادگی دستگاه های اجرایی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در این ایام باید طرح‌های خاص پدافند غیرعامل در سطح استان به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: در بحث اجرای طرح های مهم و حیاتی جامعه باید مباحث مربوط به حوزه پدافند غیرعامل به طور کامل رعایت شود و در این رابطه بازدیدهای میدانی و مستمر در زمان اجرای طرح های زیربنایی و حیاتی استان توسط کارگروه های این شورا انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ضمن تاکید بر اطلاع رسانی مباحث پدافند غیرعامل، بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های رسانه ملی و رسانه‌های جمعی در جامعه برای آشنایی بیشتر مردم با مباحث پدافند غیرعامل تاکید کرد.

وی خواستار ارائه برنامه‌های پیش بینی شده در سال 95 توسط دستگاه های اجرایی عضو کارگروه‌های 11 گانه شورای پدافند غیرعامل استان کردستان شد.

آشناگر در بخشی دیگر از سخنان خود تسریع در تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در استان را ضروری برشمرد.

وی گفت: دفتر فنی استانداری، اداره راه و شهرسازی، شهرداریها و سازمان نظام مهندسی استان باید نظارت بیشتری برای رعایت آیین نامه‌های مباحث پدافند غیر عامل توسط شرکت‌های مهندسی ساختمان به عمل آورند.

جانشین رییس شورای پدافند غیر عامل استانداری کردستان تصریح کرد: باید مراکز مهم و حیاتی در جامعه شناسایی و رعایت مباحث پدافند غیر عامل در این مراکز در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه اجرای تفاهم نامه شهرداری ها با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای رعایت مباحث پدافند غیرعامل در ساخت و سازها را امری ضروری دانست.

آشناگر با بیان این که باید خدمات مناسبی به حادثه دیدگان در حوادث جاده ای ارائه شود، در ادامه ضمن تاکید بر تجهیز امکانات مراکز درمانی و ماشین آلات پایگاه های امداد و نجات بین جاده ای و نیز شهرداری های تابعه، بر لزوم بررسی مجدد وضعیت امکانات این پایگاه ها در سطح استان تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی امدادرسان و عضو این شورا باید از آمادگی لازم برای بازگشایی جاده ها و محورهای مواصلاتی از جمله در مناطق روستایی در زمان برگزاری انتخابات برخوردار باشند.

معاون سیاسی و امنتیی و اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: باید علاوه بر توسعه امداد جاده ای تلاش کنیم تا امداد رسانی و اورژانس هوایی را نیز در استان توسعه بخشیم تا هرچه سریعتر و در حداقل زمان ممکن به یاری حادثه دیدگان بشتابیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر