۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۹۸۴۸
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت بالای ساخت محور دوم خروجی شهر بوشهر، اظهار کرد: طرح خروجی جدید بوشهر هم از نگاه پدافند غیرعامل و هم از لحاظ توسعه‌ای که برای آینده بوشهر ترسیم شده، دارای اهمیت بسیار زیاد است.
استان بوشهر به صورت یک شبه‌جزیره در جنوب ایران از اطراف در محاصره دریا قرار دارد و تقریبا همه اطراف شهر بوشهر را آب فرا گرفته است و این شهر تنها از یک قسمت به خشکی متصل است.

شبه‌جزیره‌ای بودن شهر بوشهر باعث شده تا این شهر تنها یک مسیر خروجی داشته باشد و کل حجم ورودی و خروجی ترافیک بوشهر بر روی همین یک محور باشد.

این موضوع علاوه بر اینکه ترافیک را در محور ورودی و خروجی بوشهر افزایش داده است، در برخی روزها که حادثه‌ای در این مسیر روی می‌دهد، باعث می‌شود تا ترددها مختلف شود.

یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل، وضعیت راه‌ها است و هر شهر باید مسیرهای ورودی و خروجی متعددی داشته باشد.

در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر طرح‌های خوبی به تصویب رسید که یکی از این طرح‌ها مسیر جدید خروجی بوشهر بود که در دستور کار قرار گرفته است.

مسیر خروجی دوم بوشهر اجرایی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه راه‌های استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌های مهمی در نقاط مختلف استان هستیم.

فرزاد رستمی در ارتباط با محورهای ورودی و خروجی شهر بوشهر، بیان کرد: یکی از طرح‌های بسیار مهم مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، احداث محور خروجی دوم بوشهر است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: طرح مطالعاتی خروجی دوم بوشهر تکمیل شده است و عملیات اجرایی این محور به زودی اجرایی خواهد شد و امیدواریم با سرعت بالایی اجرا و تکمیل شود.

رستمی با اشاره به اینکه مناقصه اجرای پروژه خروجی دوم بوشهر تا هفته آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با انتخاب پیمانکار، اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اعتبارات این پروژه را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای خروجی دوم بوشهر تخصیص یافته است.

نقش خروجی جدید بوشهر در پدافندغیرعامل

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به اهمیت بالای ساخت محور دوم خروجی شهر بوشهر، اظهار کرد: طرح خروجی جدید بوشهر هم از نگاه پدافند غیرعامل و هم از لحاظ توسعه‌ای که برای آینده بوشهر ترسیم شده، دارای اهمیت بسیار زیاد است.

سید محمد حسن باستی با اشاره به اینکه این طرح پس کرانه‌ای برای ظرفیت‌های جدید بوشهر است، ادامه داد: این پروژه مسیر دسترسی به دیگر نقاط استان و دیگر استان‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.

وی از تلاش ویژه برای اجرای باکیفیت این پروژه، تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در احداث این پروژه استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در زمان مشخص شده شاهد تکمیل طرح باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: توسعه راه‌ها به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مجموعه مدیریتی استان بوشهر است و در این راستا طرح‌های مهمی در حال اجرا داریم.

مردم استان بوشهر سال‌ها است که در انتظار خارج شدن بوشهر از بن‌بست هستند و امیدواریم با ساخت و تکمیل خروجی دوم بوشهر شاهد تحقق این خواسته مهم باشیم.

بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، خروجی دوم شهر بوشهر باید تا پایان سال ۹۵ تکمیل شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر