۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۱۹۷۶۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل قم به اجرای پدافند غیر عامل در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در اجرای چنین امر مهمی باید تدبیری اندیشیده شود تا فضای حرم که فضای عام و جدا از سازمان ها یا ادارات دیگر است، امنیتی نشود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل قم به اجرای پدافند غیر عامل در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در اجرای چنین امر مهمی باید تدبیری اندیشیده شود تا فضای حرم که فضای عام و جدا از سازمان ها یا ادارات دیگر است، امنیتی نشود، چرا که گاهی خسارت آن بالاتر از تهدیدی است که احیانا بخواهند آسیبی برساند.

وی افزود: گاهی وقت ها برای انجام چنین کارهای بزرگی، جوری عمل می شود که مردم و کسانی که در این مکان رفت آمد دارند، حتی کارکنان، فضا را امنیتی می بینند، وقتی فضا امنیتی شد، این امر باعث خسارت هایی می شود که گاهی خسارت های آن بالاتر از تهدیدی است که احیانا بخواهند آسیبی برسانند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)حفاظت از مکان های مهم را امری ضروری دانست و گفت: البته در این مسیر باید مکان ها را تفکیک کنیم. هیچ وقت یک پادگان در پدافند غیر عامل با حرم مطهر مقایسه نمی شود. باید مد نظر باشد که پاسخگوی مردم و زائر باشیم و فضا را آرام نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به برخی محافظت ها از شخصیت ها گفت: گاهی به گونه ای از برخی از شخصیت ها حفاظت می شود، که اگر این بزرگوار شهید شود، آن بازتاب را ندارد. یعنی خسارت هایی را ایجاد می کنیم تا این که شخصِ شخصیتی حفظ شود، در حالی که شخصیت او در این نوع حفاظت از بین می رود و صدمات آن نیز قابل جربان نیست.

وی درهمین زمینه تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شخصیت های ما از مردم جدا نباشند و در میان مردم باشند، اگر این نوع از حفاظت مورد پسند بود، خود اهل بیت علیهم السلام نیز باید اینگونه عمل می کردند. مثلاً حضرت علی علیه السلام در شب شهادت چند نیروی خودی را می گذاشتند که از او حفاظت کنند تا ابن ملجم نتواند نیت شوم خود را اجرایی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه همراهی دستگاه های مختلف در اجرای طرح پدافند غیر عامل را ضروری دانست و گفت: هر دستگاهی که خارج از آستان مقدس است، باید در اجرای این طرح همراهی داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر