۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۷۵۹
عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم تدوین دستورالعمل پدافند غیرعامل به صورت کتابچه جهت ابلاغ به کلیه دستگاه ها تاکید کرد.
مباحث پدافند غیر عامل و لزوم بهره مندی از دستورالعمل های این مهم در شرایط بحران در جلسه ای تحت عنوان "بحث و بررسی پدافند غیر عامل" که با حضور محمود دادگو، رئیس شورای شهر، علی حاج کاظم، مریم قهرمانی، محمد صادق باغستانی دیگر اعضای این پارلمان شهری و مسئولان دستگاه های خدمت رسان استان البرز در سالن جلسات شورای شهر برگزار گردید، بررسی شد.

علی حاج کاظم در این جلسه اظهار داشت: پدافند غیر عامل از سیاست هایی است که توسط فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری ابلاغ می شود و ضروری است جهت اجرای صحیح و به موقع آن کتابچه دستورالعمل پدافند غیر عامل جهت ابلاغ به دستگاه های خدمت رسان تدوین شود. 

وی، اصول و معیارهاي پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات بنیادي و زیر بنایی دانست و افزود: در صورت بکـارگیري صحیح از این اصول مـی تـوان بـه اهـداف پدافند غیرعامـل دست یافت.

 این عضو شورا، پدافند غیر عامل را مولفه ای خوانا و کارآمد جهت بررسی و برنامه ریزی به منظور کنترل و مدیریت تهدیدات غیرطبیعی عنوان کرد و گفت: برقراری نظام يکپارچه، هماهنگ و کارآمد پدافند غير عامل می تواند در تأمين حداکثر ايمني و پايداري و به حداقل رسانيدن آسيب پذيري نقش بسزایی را ایفا کند و زير ساخت هاي مرتبط در مقابل تهديدات دشمن را مهیا سازد.

حاج کاظم، انجام مطالعات پدافندی را ضروری دانست و اظهار داشت: جهت انجام اقدامات و هماهنگی لازم جهت یکپارچه سازی و همسو نمودن اقدامات دستگاه های خدمت رسان دستورالعمل یکپارچه تدوین و به ادارات و سازمان ها ابلاغ شود.

وی در پایان هماهنگی دریافت طرح های پدافند غیرعامل و پیگیری اجرای آن همچنین تسهیل حرکت اطلاعات پدافندی بین شهرداری و دستگاه­ های اجرایی مرتبط در شهر همچنین ایجاد هماهنگی، نظارت و سازماندهی کمیته­ های تخصصی در مناطق را جهت اجرای بهینه در زمان بحران را خواستار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر