۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۹۵۸۲
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طی 2 هفته آینده همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در اکثر مناطق کشور فروکش می‌کند، گفت: احتمال ایجاد موج جدید این بیماری وجود دارد.
محمدمهدی گویا اظهارداشت: در اکثر استان‌هایی که در ابتدای همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا درگیر بیماری شده بودند اکنون موارد به حداقل ممکن رسیده است اما در برخی از استان‌های کشور ازجمله زنجان، تهران، فارس و خراسان رضوی هنوز بیماری فعال است.
وی گفت: اطلاعات دقیقی که تاکنون جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد اکثر موارد شدید و بستری‌شده آنفلوآنزا مربوط به 2 گروه سنی 25 تا 44 سال و بالای 65 سال بوده‌اند و خوشبختانه موارد ابتلا در گروه‌های سنی پایین‌تر به‌خصوص دانش آموزان مقطع دبستان و راهنمایی بسیار کمتر از سایر گروه‌های سنی بوده است.
گویا بابیان اینکه انتظار می‌رود در طی همه‌گیری آنفلوانزا یکی از گروه‌هایی که بیشتر مبتلا شوند دانش آموزان مدارس باشند، ولی چنین اتفاقی نیفتاده است گفت: این نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه به‌خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و توصیه‌هایی که از طریق آموزش‌ و پرورش و به‌خصوص آموزگاران و اولیای مدارس به دانش آموزان اعلام‌شده بسیار مؤثر واقع‌شده است و خوشبختانه دانش آموزان و اولیای آن‌ها نیز به توصیه‌های بهداشتی بسیار خوب عمل کرده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: انتظار می‌رود ظرف 2 هفته آینده این نوع همه‌گیری در اکثر مناطق کشور فروکش کند و موارد بستری نیز کاهش یابد.
وی با اشاره به برخی از پرسش‌های مردم مبنی بر موج‌های بعدی آنفلوآنزا گفت: اظهارنظر در این مورد فقط بر اساس پیش‌بینی و احتمالات بوده و هیچ‌چیز قطعی نیست و ممکن است موج دیگری هم در پیش نباشد اما برفرض آنکه موج دیگری هم رخ دهد ،سبک‌تر از موج اول بوده، تعداد مبتلایان کمتر خواهد شد و موارد شدید بیماری نیز کمتر خواهد بود.
گویا درعین‌حال خاطرنشان کرد: ما کماکان وضعیت آماده‌باش خود را در مواجهه با همه‌گیری حفظ کرده و گروه‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و امکانات لازم را برای تشخیص بستری و درمان بیماران در اختیار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر