۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۵۶۹
مدیر کل پدافند غیر عامل قزوین:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: شناخت تهدیدات کالبدی و برنامه ریزی جهت کاهش آسیب پذیریهای ناشی از آن باعث افزایش پایداری شهر ها می شود .
محمد افشار در پانزدهمین نشست ادواری گروه های تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان های کشور بیان داشت: اصول شهر سازی و معماری شهری  در مراکز تجمیع جمعیت بایستی سه هدف اصلی افزایش بازداندگی ، کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری ملی را تحقق بخشد، بطوریکه مجموعه این سه هدف موجب مصونیت بخشی شهرها در مقابل تهدیدات گردد .

وی با تشریح ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل را در حوزه شهر و شهرسازی در ادامه به چگونگی روند اجرایی شدن این موضوع در استان قزوین پرداخت و افزود: قدم اول تحقق این مبحث ایجاد همدلی در دستگاههای ذیربط می باشد که راهکار این موضوع ، عقد تفاهم نامه چند جانبه است .

پانزدهمین نشست ادواری گروه های تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان های کشور با محوریت الزامات عمومی شهرسازی در طراحی و اجرای ساختمان ها ، با حضور مسئولین و  اعضای گروه های تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور به مدت 3 روز در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید.

یکی از موضوعات مورد تاکید این مبحث رعایت الزامات پدافند غیرعامل شهرسازی در حوزه ساختمان بوده و فرایند عملیاتی سازی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان (مبحث پدافند غیر عامل)در زیر ساختها و ابنیه های استان میباشد.

استان قزوین بعنوان پایلوت از سال 93 پیشگام در طراحی و پیاده سازی مبحث 21 در کشور بوده است که در این نشست تجربیات ناشی از آن به بحث و تبادل نظرگذاشته شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر