۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۶۴
مشاور شهردار کرج و دبیر کمیته پدافند غیرعامل این دستگاه، مدیریت یکپارچه در شرایط بحرانی و نیز هماهنگی میان همه بخش ها بویژه مسئولان دستگاه های خدمات رسان، مدیران مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان را در پیشگیری از وقوع بحران حیاتی دانست.
هفتمین نشست تخصصی پدافند غیرعامل شهرداری کرج در محل سالن جلسات سازمان قطار شهری برگزار شد و ضمن آن تازه ترین موضوعات مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و رئیس حراست کل استان البرز حضور داشتند، مدعوین ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود، در جریان برنامه ها و اهداف کمیته و اعضای حاضر قرار گرفتند.

 مشاور شهردار و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج در این جلسه، مدیریت یکپارچه در شرایط بحرانی و نیز هماهنگی میان همه بخش ها بویژه مسئولان دستگاه های خدمات رسان، مدیران مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان را در پیشگیری از وقوع بحران حیاتی دانست. محمد صفری گفت: توقع دولت و انتظارات مردم از مدیران ارشد استان، دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری است؛ لذا با توجه به اینکه استان البرز جزء استان های حادثه خیز به شمار می آید و در حوادث گذشته مدیریت یکپارچه و سازمان یافته چنان که شایسته استانی به وسعت و ظرفیت استان می باشد، دیده نشده است؛ اهمیت پرداختن به این امر حساسیت بیشتری می یابد.

 وی، بروز خسارات مالی و انسانی را محصول این ناهماهنگی ها عنوان کرد و اذعان داشت: این نه برای دولتمردان و نه برای ساکنان استان قابل پذیرش نیست.

 صفری با اشاره به رخدادهای سیاسی در منطقه و ماهیت انقلابی و عدالت خواهانه نظام اسلامی، این مواضع را عامل بروز خطر و آسیب عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد یک شهر دفاعی و ایمن راه گریز از نفوذ دشمن در قالب های مختلفی چون ورود عوامل ستون پنجم برای خرابکاری، وقوع جنگ نرم، جنگ سایبری، جنگ های شیمیایی، میکروبی، هسته ای و اقدامات انتحاری و نظامی مقتضی را سد می کند.

 مشاور شهردار اذعان داشت: به دنبال شناسایی آسیب های مختلف در زمینه های صنعتی، ساختمانی و سایبری در حوزه های مختلف شهر هستیم تا برای مرتفع کردن شکاف های حفاظتی و برطرف کردن آسیب های شناسایی شده، طرح های و برنامه هایی مبتنی بر اصول پدافند غیرعامل را تدارک دیده و به اجرا در آوریم.

این مسئول گفت: قابل ذکر است که معاونین خدمات شهری مناطق 12 گانه شهرداری کرج و معاونین اجرایی سازمان های تابعه این دستگاه از اعضای کمیته پدافند غیرعامل شهرداری می باشند که امکان ارتباط منسجم و مستحکمی را در این زمینه فراهم می آورند.

 صفری سپس به طرح تعدادی پرسش در خصوص شرایط و امکانات موجود در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و اضافه کرد: برای نگهداری اقلام و تجهیزات حیاتی در مناطق امن و پناهگاه های زیرزمینی چه فکری کرده ایم؛ آیا برای ساخت پناهگاه های عمیق زیرزمینی برای مردم و مقامات دولتی اقدامی شده است؟ برای تشویق مشارکت مردمی در ساخت پناهگاه ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟ وی، با یادآوری اینکه مکان یابی مطلوب مهمترین اقدام دفاع غیرعامل در کاهش آسیب پذیری مراکز حیاتی و حساس محسوب می شود، این پرسش را مطرح کرد که ساخت پناهگاه های پیش ساخته توسط شرکت های مختلف تخصصی برای منازل مسکونی با کاربردهای چندمنظوره تاکنون چقدر مورد توجه قرار گرفته است؟

 صفری در پایان از حاضران و مدعوین خواست نظرات و راهکارهای خود را در خصوص موضوعات طرح شده عنوان کرده و آنها مورد بحث قرار دهند. لازم به ذکر است تهیه لیست نقاط و مراکز حساس که امکان هدف گیری دشمن و وقوع یک بحران سنگین در منطقه را به وجود خواهد آورد از جمله اقداماتی بوده که تاکنون توسط اعضای این کمیته شامل نمایندگان مناطق مختلف شهری کرج و سازمان های شهرداری، انجام گرفته و به کمیته ارائه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر