۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۱۶
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران:
سردار سلامی : سیاست‌هایی که امروز آل سعود دنبال می‌کند، مانند دومینوی فشار و بهمن سیاسی است که به زودی این رژیم زیر این بهمن دفن خواهد شد.
سردار سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در حاشیه مراسم بزرگداشت شیخ نمر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رژیم آل سعود دقیقا مسیری را طی می‌کند که صدام در دهه ۶۰ و ۷۰ هجری شمسی طی کرد.

وی افزود: رژیم بعث به ایران حمله کرد و روحانیون عالی مقامی در عراق را به شهادت رساند و با پهن کردن سفره تجاوزات خارجی و سرکوب‌های داخلی به عاقبت عبرت‌انگیزی دچار شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران اظهار کرد: رژیم آل سعود، رژیمی است که مانند پناهجویان سیاسی عمل می‌کند و یک پناهنده سیاسی برای آمریکایی‌ها به حساب می‌آید.

سردار سلامی تصریح کرد: سیاست‌هایی که امروز آل سعود دنبال می‌کند، مانند دومینوی فشار و بهمن سیاسی است که به زودی این رژیم زیر این بهمن دفن خواهد شد.

 وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته از رژیم آل سعود چیزی جز بی‌کفایتی سیاسی و سوءمدیریت مثل حادثه منا و افزایش و تقویت جریان‌های تکفیری در عراق، سوریه و دیگر بلاد اسلامی ندیدیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: رژیم آل سعود به تفرقه‌های خونینی دست زده و گروه‌های تروریستی را تسلیح، شارژ ایدئولوژیک و حمایت مالی می‌کنند که این امر موجب تفرقه‌های خونین در دنیای اسلام شده است.

سردار سلامی آوارگی ملت سوریه و ذلت این ملت عزیز در اروپا را ناشی از سیاست‌های آل سعود خواند و افزود: خشونت‌هایی که جامعه سنی و شیعه عراق از آن رنج می‌برند و حملات کور و ددمنشانه‌ای که شب و روز در یمن انجام می‌شود و خانواده‌ها زیر خروارها آوار دفن می‌شوند، ناشی از سیاست‌های این رژیم است.

وی ادامه داد: اعدام آیت‌الله انقلابی شیخ نمر تصویری نفرت‌انگیز و خشونت‌آمیز از رژیم سعودی است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد: این رژیم با کاهش قیمت نفت، قصد ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی را دارد.

سردار سلامی تصریح کرد: سیاست‌های غلط رژیم آل سعود باعث شده ماهانه ۱۰ میلیارد دلار از ذخیره‌های ارزی خود برداشت کند و با کسری ۱۰۰ میلیارد دلاری در بودجه خود مواجه شود.

وی تاکید کرد: قطع رابطه عجولانه، شتاب‌زده و بی‌منطق با جمهوری اسلامی و تحریک دنیای عرب برای ایجاد شکاف بیشتر سیاسی بین جهان اسلام برای قطع رابطه با ایران نشان‌دهنده این امر است که رژیم آل سعود از یک سیاست و استراتژی فاقد منطق تبعیت می‌کند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: چشم‌انداز بسیار مبهمی بر سر راه مسیری است که آل سعود طی کرده و اگر این مسیر را اصلاح نکند، به زودی طی سال‌های آینده در معرض فروپاشی و زوال کامل قرار خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر