۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۳۸۶
مشاور شهردار کرج در موضوع پدافند غیر عامل، اطلاع رسانی را یکی از عوامل موثر در فرهنگ سازی این مبحث بین شهروندان دانست.
محمد صفری در جلسه ای که به منظور بررسی موضوع پدافند در محل سازمان زیباسازی کرج برگزار شد به اهمیت توجه به پدافند غیر عامل اشاره و بیان کرد: اطلاع رسانی می تواند ضرورت توجه به این موضوع را برای شهروندان روشن کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه لازم است تمام شهرها به تجهیزات دفاعی در برابر تهدیدات ناشی از طبیعت و تهدیدات ناشی از دیگر کشور ها مجهز شوند، اظهار داشت: اصول مقابله با پدافند غیر عامل در دنیا یکسان است اما پیاده سازی این موضوع در شهرها و کشورهای مختلف به اولویت زیرساخت های آن بستگی دارد.

وی اضافه کرد: به منظور افرایش ایمنی شهر دستگاه های خدمت رسان باید به مدیریت یکپارچه شهری برسند و هماهنگی زیرا تعامل بین این دستگاه ها نشان دهنده توجه به سلامت شهروندان و حفاظت از آنان است. مشاور شهردار کرج در بحث پدافند غیر عامل، پراکنده سازی، جانمایی مطلوب، حساسیت زدایی، استتار، فریب دشمن و ... را از جمله اقدامات مهم در پدافند غیر عامل ذکر و عنوان کرد: این اقدامات باید با نگاه دفاعی در شهر ایجاد شوند تا درصورت بروز حادثه طبیعی و یا حمله احتمالی دشمن، شهر و شهروندان دچار آسیب نشوند. 

صفری با اشاره به اینکه اگر شهروندان و مسئولان شهری در جریان حوادث احتمالی قرار گیرند، همکاری آنها در اجرای پدافند غیرعامل دو چندان می شود، گفت: همکاری سازمان زیباسازی در گسترش اطلاع رسانی می تواند کمک شایانی به تحقق این مهم کند.

 این مسئول استفاده از بیلبوردهای یا تلوزیون شهری در آگاه سازی شهروندان در این خصوص را خواستار شد و افزود: هدف از اجرای پدافند غیر عامل برنامه ریزی به منظور ایجاد رفاه و آرامش و امنیت در شهر است و در صورتی که المان ها نیز پیام آگاهی از پدافند غیر عامل باشند، نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه آموزش های شهروندی نیز نقش بسزایی در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل دارد، عنوان کرد: در صورتی که آموزش موارد ایمنی در خصوص پدافند غیر عامل در آموزش های شهروندی قرار گیرد در آینده ای نه چندان دور شاهد شهری ایمن و آرام در زمینه های بلایای طبیعی و غیر طبیعی خواهیم بود.

 مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کر ج در ادامه این نشست، ضمن استقبال از همکاری در اطلاع رسانی پدافند غیر عامل، آمادگی کامل سازمان را در همکاری در ابعاد تبلیغاتی، اطلاع رسانی و آموزش اعلام کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص برای پرسنل سازمان شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر