۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۲۷۹
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي :
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي در كارگاه آموزشي پدافند غير عامل در جمع کارکنان يگان ويژه خراسان جنوبي گفت: پدافند غير عامل يک مأموريت مستمر و هميشگي است.
سرهنگ " محمد رضا سرمد " معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي ضمن تبرک هفته وحدت با اشاره به اهميت و يادگيري و اجراي دقيق شيوه هاي مربوط به پدافند غير عامل، اجراي صحيح آن را در مواقع نياز بسيار ضروري دانست.

وي افزود: پدافند غير عامل نقش بسيار مهمي در مقابله با بلايا و تهديدات نظامي و غير نظامي دارد و بايستي با جديت اين امر مهم در جامعه نهادينه و آموزش هاي لازم نيز در اين خصوص صورت گيرد.

اين مقام انتظامي،  عامل بازدارندگي را يکي از محاسن آمادگي در زمينه پدافند غيرعامل دانست و افزود: قدرت و آمادگي در زمينه پدافند غير عامل، بازدارنده بوده و موجب کاهش طمع دشمنان خواهد شد، ضمن اينکه در صورت طمع، دشمن هزينه سنگيني پرداخت خواهد کرد.

سرهنگ "سرمد" با اشاره به اهميت پدافند غير عامل و بيان اينکه که سيستم جنگ از جنگ سخت به سمت جنگ هاي نرم و متکي به عمليات رواني در حال گذر است، تصريح كرد: مهم ترين هدفي كه در پدافند غير عامل دنبال مي شود، بحث بازدارندگي است و با سلسله اقداماتي كه انجام مي شود، آسيب پذيري در مقابل تهديدات احتمالي كاهش مي يابد.

وي تاکيد کرد: تحقق پدافند غيرعامل، مصون سازي جامعه را به دنبال دارد و بايد با تلاش، اصول پدافند غيرعامل را در تمام رده هاي استان نهادينه و در مواقع ضروري به درستي آنها را به کارگيري كرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي در پايان ابراز داشت: در پدافند غيرعامل تمام نهادها، سازمان‌ها، صنوف و حتي مردم عادي مي‌توانند نقش مؤثري ايفا كنند، در حالي كه در پدافند عامل مانند سيستم‌ها و تجهيزات نظامي و ضدهوايي، تنها نيروهاي مسلح مسئوليت برعهده دارند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر