۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۲۵۶
رئیس شبکه دامپزشکی نقده خبر داد
رئیس شبکه دامپزشکی نقده از واکسیناسیون 92 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در نقده طی سال جاری خبر داد.
حسین حقیقت‌نیا امروز در ارومیه اظهار داشت: بیماری تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و قابل انتقال است که از دام مبتلا به این بیماری به سایر دام‌ها نیز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه واکسیناسیون سالانه دام نیز می‌تواند جلوی بروز این بیماری را بگیرد، تصریح کرد: واکسیناسیون سالانه دام مهم‌ترین و بهترین روش پیشگیری از بیماری تب برفکی در جمعیت دامی است.

رئیس شبکه دامپزشکی نقده با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، ادامه داد: امسال 92 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

این مسئول بیماری تب برفکی را نوعی بیماری عفونی عنوان کرد و اذعان داشت: واکسیناسیون دام‌ها به کمک کارشناسان شبکه دامپزشکی و به صورت کاملا رایگان اجرا گذاشته می‌شود.

حقیقت‌نیا به علایم بیماری تب برفکی در جمعیت دامی اشاره کرد و اذعان داشت: تب شدید، عفونت، ایجاد تاول در دهان و پاهای دام، لنگ شدن حیوان، بی‌اشتهایی، افسردگی و سست شدن اندام‌های دام از علایم بیماری تب برفکی است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی از دام به انسان نیز منتقل می‌شود، ادامه داد: این بیماری از طریق تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده از دام‌ها به انسان نیز منتقل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر