۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۱۸
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: 5 هزار و 300 تاکسی پیکان اکنون در شهر تردد می‌کنند که چندین سال از عمر آنها می‌گذرد و 17 هزار تاکسی فرسوده و 3 هزار اتوبوس فرسوده نیز باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شود.
 اقبال شاکری درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر به غیر از کارهای مقطعی و کوتاه‌مدت برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدام دیگری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط متعارضی قرار گرفته‌ایم، گفت: باید اقدامات زیربنایی توسط هیأت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور از جمله پایتخت اتفاق بیفتد.

شاکری افزود: نباید با آلودگی هوا نیز کار سیاسی انجام داد و اینکه در هنگام افزایش آلایندگی‌ها تعطیلی ادارات و مدارس صورت نمی‌گیرد نشان از یک پارادوکس و سیکل معیوب است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کیفیت خودرو و سوخت مصرفی باید افزایش یابد، گفت: سیاست باد و باران هیچ نفعی برای مردم و کاهش آلایندگی هوا در درازمدت ندارد.

وی بیان داشت: باید در حال حاضر به اقدامات مقطعی از جمله تعطیلی کارخانجات آلاینده، برخورد با وسایل نقلیه دودزا، کنترل مضاعف معاینه فنی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بسنده کرد.

شاکری درباره نقش مصرف بنزین‌های وارداتی در کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: آلاینده‌های هوا نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا نکرده است البته باید در این خصوص بررسی‌های کارشناسی صورت بگیرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: منشا آلودگی هوای شهر تهران در حال حاضر ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که شاخص آن 130 تا 150 به صورت میانگین برآورد شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها اقدام کرد،‌گفت: در حال حاضر 5 هزار و 300 تاکسیِ پیکان در شهر تردد می‌کنند که چندین سال از عمر آنها می‌گذرد. 17 هزار تاکسی فرسوده و 3 هزار اتوبوس فرسوده نیز باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شوند.

شاکری تأکید کرد: برای خروج از وضعیت فعلی آلودگی هوا نیاز به یک عزم ملی و اقدامی جهادی داریم تا مردم را از این وضعیت نجات دهیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت باید عزم خود را برای رفع آلودگی هوا جزم کند، گفت: وام دادن برای خرید خودرو بدون تضمین بی‌تردید یک سونامی تردد خودرو در شهرهای بزرگ و چک‌های برگشتی برای قوه قضائیه چیز دیگری به بار نخواهد داشت.

وی گفت: بودجه شهرداری تهران در بخش حمل و نقل عمومی بیش از 3 هزار میلیارد تومان امسال بود که برابر این مبلغ دولت باید به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو کمک می‌کرد که معادل این مبلغ را برای خرید خودرو به مردم وام داد.

شاکری تأکید کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید دولت الکترونیک هر چه سریعتر پیاده‌سازی شود که سفرهای شهری مردم نیز برای انجام کارهای اداری خود کمتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر