۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۱۲۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل سردی هوا باید منتظر موج های بعدی این بیماری تا پایان فصل سرما باشیم.
رضا چمن با اشاره به اینکه موج اول بیماری های ویروسی از جمله آنفولانزا فروکش کرده است و باید آمادگی لازم رابرای موج های بعدی این بیماری را داشته باشیم اظهار کرد: هوای سرد و خشک در فصل سرما زمینه را برای شیوع بیماری های ویروسی از جمله آنفلوانزا فراهم می کند.

وی بیان کرد: شیوع این بیماری در مناطق سردسیر بیشتر از مناطق گرمسیری است و تا فروردین ادامه دارد.

چمن با بیان اینکه این ویروس به هیچ عنوان مرزی نمی شناسد، تصریح کرد: لازم است مردم رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند و برای این که کودکان زیر دو سال دچار تشنج و تب بالا نشوند، مراقبت کرد.

وی ویروس ' اچ وان ان وان 'را نوعی بیماری مختل کننده اعضای بدن عنوان کرد و گفت: تب و لرز، بی اشتهایی ،گلو درد و درد عضلانی از جمله علایم این نوع بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از یکصد نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در این استان وجود داشت که سه مورد به این بیماری مبتلا بودند و بعد از درمان در بیمارستان سلامتی خود را بدست آوردند.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از انتقال این بیماری از دست دادن، روبوسی کردن و نزدیک شدن با افراد بیمار خودداری کنند.

تاکنون در کشور بیش از 42 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا نوع A فوت کردند که از این تعداد 33 نفر در کرمان، یک نفر در آبادان دو نفر در لرستان، یک نفر در کرج، و پنج نفر در سیستان و بلوچستان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر