۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۶۷
دوم و سوم دی‌ماه؛
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: همایش امنیت پایدار و تامین انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل دوم و سوم دی ماه در اهواز برگزار می‌شود.
محمد حری در نشست خبری همایش مدیریت امنیت پایدار و تامین انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل که امروز، 28 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل با ایجاد یک رویکرد جدید، استفاده از ادبیات تخصصی در حوزه‌های مختلف را در دستور کار خودش قرار داده است.
 
وی افزود: در دوره اول شکل‌گیری سازمان پدافند غیرعامل، هدف ترویج و فرهنگ‌سازی عام این پدافند بوده است و اکنون که در دوره دوم شکل‌گیری پدافند غیرعامل هستیم، هدف ایجاد رویکرد جدیدی است که هر حوزه‌ای ادبیات تخصصی مناسب به خودش را در بحث پدافند غیر عامل به وجود آورد.
 
حری تصریح کرد: به‌ همین منظور همایشی در دوم و سوم دی‌ماه امسال با حضور و مشارکت وزارت نیرو، نفت، استانداری خوزستان، سازمان پدافند غیرعامل کشور و سایر ارگان‌ها در شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این همایش که به ریاست استاندار خوزستان برگزار خواهد شد، شامل ارائه 35 مقاله شفاهی و 59 مقاله پوستری است؛ این مقالات به‌دفعات داوری شده و از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند.
 
حری در خصوص دستاوردهای این همایش برای استان و کشور عنوان کرد: اکنون فرصتی است که با یک بازبینی مجدد حوزه‌های مختلف کشور را از هرگونه تهدید احتمالی مصون نگه داریم و امنیت کشور را با پایداری انرژی حفظ کنیم.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان، سهم به سزایی در تولید انرژی کشور دارد، تامین پایدار انرژی آن به امنیت کشور کمک می‌کند و برگزاری این همایش می‌تواند نظر سیاست‌گذاران را در حوزه‌ انرژی به استان جلب می‌کند.
 
در ادامه این نشست اسماعیلی، دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث انرژی علاوه بر حوزه‌های اقتصادی بر حوزه‌های سیاسی ـ اجتماعی و زیست‌محیطی نیز تاثیرگذار است  و این مساله اهمیت تامین انرژی پایدار را برای ما دوچندان می‌کند.
 
وی افزود: حوزه انرژی که تامین کننده منابع مالی توسعه کشور است، پیشران خروج از رکود اقتصادی به شمار می‌آید و به همین جهت تامین امنیت آن، برای ما بسیار مهم است.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه ما به همراه سازمان پدافند غیرعامل استان، معرفی بیش ‌از پیش استان در این مقوله است که امیدواریم با کارشناسان مربوطه اقداماتی به عمل آید که منجر به پیدایش دبیرخانه‌ای دائمی این همایش در استان شود.
 
وی بیان کرد: امیدواریم این همایش پایه و اساسی برای معرفی ظرفیت های بیشتر استان در حوزه انرژی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر