۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۵۶
عضو هیات‌علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: اغلب واکسن‌های ویروس طیور در موسسه رازی تولید شده‌ است.
مجید ابراهیمی در گردهمایی اعضای هیات‌علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و کلینیسین‌ها، دامپزشکان و کارشناسان دامپروری استان اردبیل با بیان اینکه در موسسه رازی در خصوص چندین واکسن جدید به مرحله تولید انبوه رسیده‌ایم، گفت: پروانه تولید انبوه این واکسن‌ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور نیز اخذ شده است.

وی با اشاره به تولید واکسن اینترمدیت عفونی در موسسه رازی، افزود: این واکسن جزو واکسن‌هایی است که مصرف خیلی بالایی در کشور دارد و با تولید آن توانستیم قسمت اعظمی از نیاز کشور را برطرف کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: گامبورو بیماری بورس عفونی طیور است که در سه تا شش هفته مشاهده شده و جزو بیماری‌های مهم و جدید در طیور است.

عضو هیات‌علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه 12 برند در خصوص واکسن‌های زنده گامبورو در ایران ثبت شده است، گفت: اغلب واکسن‌های ویروس طیور در موسسه رازی تولید شده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسن گامبورو علی‌رغم مصرف بالای آن تا سال 1390 در کشور تولید نشده بود، افزود: بر خلاف ویروس‌های دیگر، آزمایش‌های ایمنی که برای آن باید انجام داد، بسیار حائز اهمیت است و بر اساس تست‌های مربوطه نوع ویروس مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر