۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۰۱
مصرف زیتون پرورده همراه رب انار یکی از عوامل بهبود ورم لوزالعمده است، با مصرف این ماده غذایی از ورم کاسته می‌شود و این بیماری به طور خاص بهبود می‌یابد.
دکتر شاهین شهبازی متخصص گوارش گفت: مصرف الکل باعث ایجاد تورم در ناحیه لوزالعمده می‌شود سنگ‌های صفراوی و سنگ‌های لوزالمعده زمانی ایجاد تورم می‌کنند که چربی خون بالای 500 باشد. این چربی‌ها از طریق ورزش و رژیم کاهش می‌یابند.

وی افزود: در رابطه با بیماری‌هایی که کلسیم خون را بالا می‌برند می‌توان به پاراتیروئید اشاره کرد. افرادی که ورم لوزالعمده دارند مستعد بیماری مجرای ادراری هستند.

وی در ادامه افزود: صدمه به لوزالعمده باعث تخریب مواد درون لوزالمعده‌ای می‌شود. کم شدن مواد غذایی، الکل و سنگ‌های صفراوی علل عمده ورم لوزالعمده هستند. بالا رفتن چربی و کلسترول خون عامل ایجاد بیماری اوریون است.

وی تصریح کرد: رژیمی که برای بهبود سنگ‌های صفراوی داده می‌شود این است که از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین خودداری شود، زیرا باعث ورم در لوزالعمده می‌شود. غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند از هر نوع ورمی پیشگیری می‌کنند. مصرف میوه‌ها سبزیجات و غذاهایی که ویتامین E دارند، در پیشگیری از انواع سرطان‌ها و ورم لوزالمعده نقش بسزایی دارند. مصرف گوشت و مرغ که کاملاًٌ هورمونی هستند در کل مضر هستند، مصرف سویا و زیتون و چای سبز به بهبود کامل بیماری لوزالعمده کمک بسیاری زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: مسکن‌ها و آرام بخش‌ها تأثیری بر روی لوزالعمده ندارد و آن را تقویت نمی‌کند. دانه‌ها روغی زیتون و هسته انگور و دانه روغنی سویا عامل بهبود این بیماری هستند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه سرطان‌های لوزالمعده رو به گسترش هستند و اقدام سریع و به موقع می‌تواند در پیشگیری و بهبود کامل این بیماری تأثیر بسیار مهمی داشته باشد. اگر این سرطان به موقع درمان نشود می‌تواند منجر به مرگ افراد و فلج شدن شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر