۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۳۲
استاندار آذربایجان غربی از طرح عملیاتی انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق مجرای اتصال رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب بازدید کرد.
منطقه آذربایجان غربی، در این بازدید مهندس سعادت از روند عملیات اجرایی و چگونگی عملیاتی شدن انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق اجرای طرح اتصال رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود بازدید و در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید با بیان اینکه این طرح به طول 25 کیلومتر اجرایی شده است، گفت: نخستین مرحله از رهاسازی آب از سد بوکان در این مجرا انجام شده و در راستای احیاء دریاچه ارومیه به این دریاچه هدایت می‌شود.

وی افزود: زرینه‌رود یکی از رودهای مهم در استان بوده و میاندوآب هم به دلیل دارا بودن شرایط ویژه، نقش مهمی در احیاء دریاچه ارومیه دارند.

سعادت با ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن دیگر طرح‌های احیاء دریاچه ارومیه، تصریح کرد: امیدواریم دیگر طرح‌ها نیز هرچه سریع‌تر عملیاتی شوند تا شاهد احیاء دریاچه ارومیه بوده و در کنار آن نیز شاهد تحقق کشاورزی نوین باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اقدامات ستاد احیاء دریاچه ارومیه برای محدود کردن کشاورزی نیست، گفت: ما در کنار احیاء دریاچه ارومیه می‌خواهیم شاهد تحقق کشاورزی نوین و بهره‌وری کشاورزان باشیم.

به گزارش ایسنا، پروژه اتصال رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود به طول 27 کیلومتر در راستای مصوبات ستاد احیاء دریاچه ارومیه و با هدف کاهش سطح تبخیر ورود آب به پیکره اصلی دریاچه ارومیه در کوتاه‌ترین زمان، افزایش و بهینه کرد و شیب و سرعت جریان کاهش میزان رسوب گذاری و جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر