۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۷۱۵
امام جمعه بوشهر گفت: معماری سنتی بوشهر زیباترین شکل معماری و مطابق با شرایط جغرافیایی و پدافند غیر عامل است به همین دلیل باید مانع تخریب بناها شویم.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری  در نشست هماهنگی یادواره شهدای چهار محله قدیم بوشهر اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا تجلیل از آنها و تعلیم آموزه‌های دینی به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در چند سال اخیر الگوی بسیاری از برنامه‌ها در کشور بوده است، افزود: در سال‌های گذشته بزرگی استان بوشهر پنهان بوده اما در چند سال اخیر کشور به عظمت استان بوشهر پی برده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه چهار محله قدیم در حادثه‌های مهم تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده‌ است، بیان کرد: شهدای زیادی را در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برای نگهبانی از سرزمین هدیه کردند.

وی در ادامه با تاسف از وضعیت کنونی چهار محله قدیم بوشهر گفت: زیبنده این افراد که عمدتا خانواده شهدا و ایثارگران هستند نیست که در چنین شرایطی زندگی کنند و مسئولان باید به فریاد وضعیت این محله‌ها رسیدگی کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: معماری سنتی بوشهر زیباترین شکل معماری و مطابق با شرایط جغرافیایی و پدافند غیر عامل است به همین دلیل باید مانع تخریب بناها شویم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه امروز استان بوشهر نیاز به احیای مجدد تاریخ دارد، خاطرنشان کرد: نام علما و آداب و رسوم ارزشمند استان ما امروز در کشور پنهان نیست و با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده بیشتر باید این سنت‌ها را به سراسر کشور گسترش دهیم.

وی از برگزاری یادواره شهدای چهار محله قدیم بوشهر در ۲۸ آذر خبر داد و گفت: این یادواره برای ۴۸ شهید چهار محله بوشهر با حضور سخنران‌های کشوری برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر