۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۹۷
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک وسنگین برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای دامی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه واکسینه شدند.
سید بهمن نقیبی اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل دامپزشکی استان قزوین واکسیناسیون دامها برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر دامی است که بر همین اساس  در  ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۳۶۳ هزار و ۷۴۱ نوبت سرگاو و گوساله و ۲ میلیون ۲۳ هزار و ۴۸۷ رأس گوسفند و بز، ۲ هزار و ۹۲۸ قلاده سگ علیه بیماریهای واگیردار دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام واكسینه شده است.

وی بیان کرد: به منظور كنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام طی این مدت ۵۸ هزارو ۹۰۶ نوبت سر گاو در واحدهای صنعتی تحت پوشش برنامه تست سل و ۲۳ هزارو ۵۸۴ رأس نیز تحت پوشش برنامه شناسایی بروسلوز قرار گرفته است كه تعداد ۷۵ رأس دام به علت ابتلاء به سل گاوی و ۶ رأس نیز به دلیل ابتلا به بروسلوز «تب مالت» حذف شده اند.

نقیبی بیان کرد: از آنجا كه كنترل بیماری مشمشه «بیماری مشترک بین انسان وحیوان» در باشگاه های سواركاری از اهمیت خاصی برخوردار است طی همین مدت ۲۲۶ رأس تك سمی در این باشگاه ها تحت پوشش تست مشمشه قرار گرفته اند كه خوشبختانه تاكنون مورد مثبت گزارش نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر