۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۶۹
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران از برگزاری 9 مانور ویژه افت احتمالی فشار گاز در استان های حادثه خیز کشور تا پایان امسال خبر داد.
محمدرضا یوسفی پور روز شنبه درحاشیه برگزاری مانور استانی مقابله با بحران افت احتمالی فشار گاز در گنبدکاووس به خبرنگاران، گفت: این مانورها در استان های گلستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، آذربایجان غربی، کردستان و خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می شود. 

وی، افزایش توان عملیاتی و آمادگی بیشتر نیروهای امدادی شرکت گاز و سایر دستگاه های خدمات رسان درصورت افت احتمالی فشار گاز و بروز بحران را از اهداف برگزاری این مانورها دانست و افزود: با زیرساخت های انجام شده پس از سرمای سال 1386 تاکنون، امسال افت فشار گاز نخواهیم داشت. 

یوسفی پور اضافه کرد: نداشتن افت فشار گاز به معنی فراموش کردن صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف از سوی مشترکان گاز نیست بلکه مشترکان بایستی همواره مصرف گاز خود را مدیریت نمایند تا در موقع بروز بحران های احتمالی با کمترین مشکل مواجه شوند. 

وی تصریح کرد: درصورت بروز بحران های طبیعی احتمالی و سرمای شدید هوا و افت فشار، استان های مازندران، گلستان و آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در انتهای خطوط انتقال با افت فشار گاز مواجه خواهند شد. 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران همچنین درپاسخ به سوال ، مبنی بر ارائه آماری درخصوص تلفات حوادث ناشی از گاز درسالجاری، بدون اشاره به آمار از کاهش حدود 37 درصدی حوادث سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: آمار حوادث در سال جاری، اواخر فروردین جمع بندی نهایی می شود. 

وی افزود: درحال حاضر یک هزار شهر و 18 هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و شرکت گاز هرساله آموزش و اطلاع رسانی های مختلفی برای رعایت نکات ایمنی درمصرف گاز انجام می دهد. 

به گفته وی، از حدود 12 سال شرکت گاز مباحث حوزه ایمنی و رعایت اصول مصرف گاز را به مجموعه نظام مهندسی واگذار کرده است و این مجموعه وظیفه اصلی را برعهده دارد. 

مانور استانی مقابله با بحران و افت احتمالی فشار گاز و مدیریت آن ازساعت شش صبح روز شنبه درسطح شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان و با حضور 300 نفر از نیروهای امدادی شرکت گاز و برخی دستگاه های خدمات رسان آغاز و تا ساعت 12:30 ظهر امروز ادامه خواهد داشت. 

علاوه بر نیروهای امدادی شرک گاز، نیروهای امدادی از سه استان سمنان، خراسان شمالی و مازندران به عنوان استان های معین و نیز منطقه عملیاتی 9 شرکت ملی گاز دراین مانور حضور دارند. 

مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت گاز گلستان، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گلستان بر اجرای این مانور نظارت دارند. 

پیش از این نیز مانور مقابله با افت فشار گاز در استان های مازندران و خراسان شمالی برگزار شده بود 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر