۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۶۱
مانور زلزله با حضور مردم و مسئولان در مدرسه صاحب‌الزمان (عج) رفسنجان برگزار شد.
صبح امروز در پی زلزله فرضی 5.8 ریشتری در شرق رفسنجان عملیات امداد و نجات توسط گروه‌های امداد هلال‌احمر آغاز شد.

نیروهای ارزیاب هلال‌احمر به محل اعزام و انجام کمک‌های اولیه برای مصدومان آغاز و هفت چادر به سرعت در محل برپا شد.

عوامل اتفاقات ادارات برق، آب و گاز هم در این مانور حضور داشتند و با توجه به اینکه در منطقه زلزله شده دبیرستان پسرانه صاحب‌الزمان (عج) نقطه امن شناخته شده و محل اسکان اضطراری بود، عده زیادی از اهالی منطقه در این مدرسه پناه گرفتند.

مصدومان این زلزله فرضی در 300 متری مدرسه حضور داشتند و نیروهای امداد و نجات آن‌ها را به چادرهای تریاژ منتقل و به آن‌ها رسیدگی می‌کردند.

آتش‌نشانان هم برای اطفای حریقی که در محل رخ داده بود در محل حاضر و آتش‌سوزی را پایان دادند.

محمد‌رضا موحدی مسئول آموزش و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سه اردوگاه در محل حادثه ایجاد شده که شامل اردوگاه اضطراری، اردوگاه موقت و اردوگاه دائمی است، اردوگاه موقت سالن مدرسه است که برای مردم حادثه‌دیده استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه زمان زلزله احتمال انفجار لوله‌های گاز وجود دارد، اتفاقات گاز جزء نخستین و مهم‌ترین موارد است که باید در محل حاضر باشند و حضور آتش‌نشانان و اتفاقات آب هم از موارد مهم در حوادث است.

موحدی با بیان اینکه در چادرها امکاناتی اعم از پتو، مواد غذایی و لباس گرم وجود دارد تا مصدومان و حادثه‌دیدگان بتوانند استفاده کنند، تصریح کرد: عملیات صعود و فرود هم در این مانور انجام و نیروهای مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی شهر منتقل می‌شوند.

وی تأکید کرد: آموزش مسئله مهمی است که حین حادثه به کمک انسان می‌آید و این مانور به منظور آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان است و با توجه به وجود گسل فعال و بزرگ داوران در رفسنجان، می‌طلبد مردم نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌ها و آموزش نکات مهم در زمینه زلزله اقدام کنند.

به گزارش فارس در این مانور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، رئیس آموزش و پرورش رفسنجان و جمعی از مسئولان و خانواده‌ها حضور داشتند و محمد‌رضا موحدی مسئول آموزش و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر رفسنجان حین برگزاری مانور نکات مهمی را در زمینه چگونگی مقابله با حوادث مطرح کرد و همگی حاضران در پناه‌گیری و مانور شرکت‌کننده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر