۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۵۷۶
کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر:
محمد رزمی کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر در حاشیه نمایشگاه وحدت و همدلی در آینه بسیج در شهرستان عسلویه گفت: به مناسبت هفته بسیج ستاد پدافند غیرعامل استان بوشهر در این نمایشگاه به اجرا گذاشته شده است.
محمد رزمی کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر در حاشیه نمایشگاه وحدت و همدلی در آینه بسیج در شهرستان عسلویه، گفت: به مناسبت هفته بسیج ستاد پدافند غیرعامل استان بوشهر در  این نمایشگاه به اجرا گذاشته شده است.

کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر عنوان کرد: موضوع پدافند غیرعامل در جهان هستی از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است و انسان های اولیه برای در امان ماندن از خطر تهاجم حیوانات و تهدیدات پیرامونی خود به غارها و بالای درختان و ... پناه می بردند.

رزمی ادامه داد: از نظر واژه شناسی واژه پدافند از دو جزء (پد) و (آفند) تشکیل شده است و در فرهنگ و ادب فارسی پاد یا پد پیشوندی است به معنی ضد ، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه ای قرار گیرد معنای آن را معکوس می کند  واژه آفند نیز به مفهوم جنگ ، جدال ، تهاجم ، حمله و پیکار است.

وی افزود: در پدافند عامل جهت مقابله با دشمن از سلاح هایی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیماهای شکاری و ... استفاده می شود.

کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر  اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاست های کلی نظام در سند چشم انداز 30 ساله کشور ، پدافند غیرعامل را اینگونه تعریف نموده است.

محمد رزمی گفت: مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام های نظامی دشمن می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر