۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۶۹
ناتو قصد دارد برای افزایش توان پدافند سایبری اعضا و قدرت مقابله‌ی آن‌ها با بدافزارها، رزمایشی را در استونی برگزار کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران،کشورهای عضو ناتو برای مبارزه با بدافزارها و حملات سایبری، رزمایش سایبری برگزار می‌کنند. این رزمایش با هدف پیشرفت اعضا در حوزه‌ی حفظ حریم خصوصی در مواقع بحرانی صورت می‌گیرد. علاوه بر اعضای ناتو، ژاپن، اردن، اتریش، فنلاند، سوئد و گرجستان نیز به‌عنوان بازدیدکننده از این رزمایش حضور دارند. رزمایش مذکور در شهر تارتو در استونی برگزار می‌شود.
رزمایش سایبری جدید ناتو

کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش روی حملاتی شبیه‌سازی‌شده به رایانه‌های افسران درجه بالای ناتو، تمرکز می‌کنند. رابرت هور یکی از مدیران رزمایش مذکور، گفت: این رزمایش یک رقابت نیست، بلکه نوعی همکاری میان کشورها است.

مسئله‌ی پدافند سایبری در ناتو، یکی از موضوعات اصلی همکاری میان اعضای این پیمان است. ناتو با برگزاری رزمایش‌های مختلف سایبری، توان دفاعی اعضای خود را در برابر حملات سایبری بالا می‌برد. یکی از اهداف برگزاری رزمایش‌ توسط ناتو، کمک به اعضا برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی است.

همچنین در نشستی که در سال 2014 در ولز برگزار شد، ناتو از جدیدترین برنامه‌ی خود برای تقویت پدافند سایبری اعضا خبر داد. مهم‌ترین مسئله در این برنامه، حفاظت از سامانه‌های ارتباطی کشورهای عضو این پیمان بود. اعضای ناتو موظف هستند برای حفاظت از شبکه‌های ارتباطی کشورهای هم‌پیمان، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. به‌علاوه ناتو سعی می‌کند با همکاری بخش‌های صنعتی و گسترش آموزش‌های سایبری، ظرفیت‌های دفاع سایبری اعضا را افزایش دهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر