۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۵۵۳
جانشين شوراي پدافند غيرعامل كرمانشاه:
جانشين استاندار در شوراي پدافند غيرعامل استان كرمانشاه گفت: امروز کشورهای اسلامی با الگوبرداری از فرهنگ بسیج در مقابل دشمنان از سرزمین های خود دفاع می کنند.
به گزارش خبرنگار پايداري ملي در كرمانشاه؛ "جعفر همتی" امروز در گردهمایی بسیجیان استانداری که در محل مسجد الغدیر استانداری برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج افزود: باید یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) را گرامی بداریم زیرا این بزرگ مرد کشور وابسته ایران را به مستقل ترین کشور دنیا تبدیل کرد.

وی در ادامه، قدرت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهیدان دانست و اظهار داشت: اگر رشادت های شهیدان و ایثارگران نبود امروز کشوری به نام ایران اسلامی وجود نداشت و همواره باید ایثارگری های شهدا را در گرمای تابستان و سوزان جنوب و همچنین سرمای زمستان و طاقت فرسای مناطق غرب و شمال غرب کشور به یاد داشته باشیم که این عزیزان در چه شرایطی از ایران اسلامی در مقابل دشمنان دفاع کردند.

همتي بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به توسعه فرهنگ بسیجی توصیه ها و فرمایشات ارزشمندی دارند زیرا با ترویج این فرهنگ است که ضمن محفوظ ماندن کشور از گزند دشمنان، توطئه های مستکبرین یکی پس از دیگری خنثی می گردد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: تشکیل و شکل گیری بسیج به رهبر کبیرانقلاب اسلامی الهام شد و امروز مفتخر هستیم که اگر کشورهای سوریه، یمن و عراق در مقابل متجاوزان ایستادگی می کنند به برکت پیروی و الگو برداری از سپاه و بسیج ایران است و امیدواریم این شجره طیبه در همة کشورهای اسلامی رشد و گسترش پیدا کند.

همتي در ادامه با اشاره به جنگ های شکل گرفته در زمان حضرت رسول(ص) و حضور مردم در این جنگ ها، گفت: بسیج یک کلمه عامی است که در زمان پیامبراسلام(ص) نیز مسلمانان در جنگ مختلف  به ندای پیامبر خود لبیک می گفتند و در کارزار علیه دشمنان حاضر می شدند.
جانشین شوراي پدافندغیرعامل استان، بررسی و مروری مجدد از خصوصیات یک بسیجی که در هر شرایطی آماده دفاع از کشور است را مورد تاکید قرار داد.

وي با بیان اینکه بسیجی تنها به جنگیدن اختصاص ندارد، گفت: بسیج فقط اختصاص به جنگ ندارد و هر فردی که در بخش سلوهای بنیادی، نانو، انرژی هسته ای، اجرای طرح های عمرانی، حل مشکلات مردم ... برای کشور افتخار می آفریند، بسیجی است و باید قدردان این نوع تفکر ارزنده در جامعه باشیم.

 وی همچنین به خصوصیات یک بسیجی از دیدگاه امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امیر(ع) می فرماید که همیشه حق را بگوئید و کار را برای خدا انجام دهید.

همتی بیان داشت: همچنین تقوی، نظم دادن به کارها و رسیدگی به مشکلات همسایگان و یتیمان از سفارشات امام علی(ع) می باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، گفت: این افتخاری بزرگ برای بسیجیان است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی از خدا می خواهد که با بسیجیان محشور گردد لذا همه باید با توان و تلاش در جهت اعتلای فرهنگ بسیجی گام برداریم.

وي تصریح کرد: بسیجی به معنای از خودگذشتگی و رسیدگی به کار دیگران است و همچنین راستگویی سرلوحة کاری بسیجیان است.
همتي در ادامه با اشاره به سخنان چند روز پیش فرمانده کل سپاه در خصوص تشکیل 2 هزار گردان بسیجی در کشور گفت: در پایگاه های بسیج باید اقدامات لازم را در خصوص شناسایی و توانمندی بسیجیان در بخش های مختلف انجام دهیم.

همتي در پایان سخنان خود با تشکر از فرمانده پایگاه شهید حداد عادل استانداری در تشکیل این گردهمایی گفت: در این گردهمایی ها و جلساتی که مختص بسیج است باید به توسعه و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه اهتمام داشته باشیم و همواره در دفاع از میهن اسلامی آمادگی لازم را کسب نمائیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر