۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۸۵۴۳
سردارجلالی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:موضوع پدافند غیر عامل به لحاظ مفهومی جا افتاده است و این مفهوم به نوعی به یک مؤلفه امنیت ملی تبدیل شده وسازمان توانسته است حوزه مستقل از همه جریانات و همچنین به عنوان مصون کننده منافع ملی مطرح شود.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوردر همایش تجلیل از کارکنان فعال در هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل که در مجتمع شهید تهرانی مقدم این سازمان تشکیل گردید، ضمن تشکر از کسانی که در هفته پدافند غیر عامل تلاش داشته اند،گفت :خوشبختانه بر اساس پیگیری ها و تلاش هایی که انجام شده تا اندازه بسیار خوبی پدافند غیر عامل به عنوان یک مفهوم جدی و اساسی در کشور جا افتاده است.

وی ادامه داد؛طی سفری که به چند استان داشتم مشاهده شد که خوشبختانه امسال بر خلاف سال های گذشته ، نفوذ برنامه های هفته پدافند در تمام سطوح ، کارخانجات ، استان ها ، فرمانداری ها، بخشداری ها و حتی صدا و سیمای استان ها این کار توسعه پیدا کرده وبه نوعی اهدافی که برای هفته پیش بینی کرده بودیم از جمله فرهنگ سازی و تبیین اهداف و تعیین جایگاه پدافند غیر عامل نسبتا محقق گردیده است.

وی گفت:موضوع پدافند غیر عامل به لحاظ مفهومی جا افتاده است و این مفهوم به نوعی به یک مؤلفه امنیت ملی تبدیل شده وسازمان توانسته است حوزه مستقل از همه جریانات و همچنین به عنوان مصون کننده منافع ملی مطرح شود.

دکترجلالی در خصوص موضع سیاسی سازمان گفت:موضع سیاسی سازمان پدافند غیر عامل یک موضع فرا دولتی و فرا گروهی است و براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و منافع ملی کشور برای آن اهمیت دارد، این یک نکته بسیار ارزشمند برای سازمان است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:اگر بخواهیم عملکرد سازمان را ارزیابی کنیم یاید در آینه نگاه کنیم، یکی آینه پشت سر دیگری روبرو،چنانچه به آینه پشت سر نگاه کنیم که قبلا در بعضی حوزه ها کاری صورت نگرفته بود احساس می کنیم کارهای خوبی انجام شده و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی بحمد ا... در افراد وجود دارد ،ولی اگر به آینده روبرو نگاه کنیم که چه کارهایی باید انجام شود ، خیلی کارها است که باید پیگیری وانجام شود.

وی گفت: ازجمله مشکلات در موضوع پدافند غیر عامل بی نتیجه کردن اثرتهدید بر کشور است، تهدیدات متغیر، علمی و فناوری پایه است، با یک مفهوم ترکیبی سر و کار داریم و چون این مفهوم یک مفهوم متغیر است ، شناخت اثر تهدید و خود تهدید کار نسبتا پیچیده ای است.

وی در ادامه گفت:وقتی به تاریخ پدافند غیر عامل که در اسناد مختلف وجود دارد نگاه می کنیم، مدتها رویکرد پدافند غیر عاملی یک رویکرد ثابت و بیشتر رویکرد مهندسی ، استحکامات و استتار بوده است،اما امروزه خواسته یا ناخواسته ماهیت تهدیدات در حال تغییر و تحول است، تکلیفی که این تغییرات برای ما ایجاد می کند این است که باید تهدیدات را تشخیص داده ، رصد و پایش کرده و سپس با آن مقابله کنیم،لذا این امر یک رویکرد الزاماً ترکیبی برای پدافند غیر عامل ایجاد می کند.

سردارجلالی با توجه به چند وجهی و ترکیبی بودن تهدیدات گفت: تفکرات یا رویکردهای گذشته لزوماً نمی تواند در آینده پاسخگوی نیازمندی های ما باشد. لذا ایجاب می کند که ما پویایی تهدیدات را دراین حوزه در نظر داشته باشیم و رویکردهایی متناسب با تغییر تهدید اتخاذ کنیم.

وی در خصوص استفاده از نخبگان در پدافند غیر عامل گفت: چون حوزه تهدیدات دارای تنوع است ، نیازمند استفاده از دانش، تخصص، مشورت و اتاق فکر هستیم و بدون داشتن تخصص و دانش لازم نمی توانیم در خیلی از حوزه ها اعمال نظر کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر خاتمه ضمن تشکر از همه عزیزانی که چه در داخل و چه در خارج از سازمان و در استان ها و دستگاه های اجرایی مثل رسانه ملی و سایر رسانه ها فعالیت داشته اند گفت:فرهنگ سازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که سازمان پدافند غیر عامل به دنبال آن است و به این معنی است که پدافند غیر عامل در چشم مسئولین مختلف به یک باور تبدیل شده و پذیرفته شود،لذا بخش عمده اهداف ما در هفته پدافند غیر عامل به آموزش و فرهنگ سازی اختصاص یافته بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر