۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۸۵۲۵
سردار سلامي:
جانشين فرمانده کل سپاه گفت: ميدان نبرد انقلاب اسلامي با مستکبران امروزعرصه هنرنمايي اين انديشه و تفکر است که هر روز يک پيروزي براي جهان اسلام به ارمغان آورده و يک شکست بزرگ را به استکبار تحميل مي‌کند.
سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي در همايش پوياگران انقلاب اسلامي که در محل لانه جاسوسي سابق برگزار شد با بيان اين‌که «بسيج شجره طيبه‌اي است که ريشه‌هاي آن در سرزمين باور، ايمان و انديشه مسلمانان شکل گرفته است« ادامه داد: از ثمرات ارزشمند بسيج ميوه‌هاي عدالت، جوانمردي، دفاع از مظلومان، ترويج اخلاق اسلامي ، انتشار روح جهاد و شهادت‌طلبي است.
وي افزود: حقيقت اين است که ظهور تفکر بسيج تفاضل نظام و انقلاب ما با هر انقلاب ديگري است.
وي بسيج را به وسعت يک ملت بزرگ دانست و ادامه داد: اين نهاد امروز به وسعت جهان اسلام پرورش دهنده زيباترين فضايل عالم انساني است. تفکري که به دنبال پاکسازي جهان از منشور ظلم و جور بوده و هرگز تسلط ستمگران را نمي‌پسندد.
جانشين فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسيجيان مرداني هستند که رفتار، زبان، ذهن ، آرزو و اميدهايشان همه براي برقراري عدالت در مقياس جهاني است.
وي با بيان اين‌که «قالب و ظاهر فيزيکي انسان نشان دهنده بزرگي او نيست»، تصريح کرد: بزرگي انسان به آرمان و هدف او است و بسيجيان صاحب ارزشمندترين و زيباترين آرزوها هستند.
وي با بيان اين‌که «بسيجيان دل‌هايي مملو از روح ايثار و گذشت دارند»، گفت: آن‌ها اين خصوصيات ارزشمند را نه فقط در گفته‌هاي خود بلکه در ميدان‌هاي سخت اثبات کرده‌اند؛ مرداني که عملشان نسبت به حرفهاي‌شان پيشتاز است.
سلامي تفکر بسيجي را انديشه اي جوشان، سيال و متکي بر آموزه هاي وحي الهي دانست و خاطرنشان کرد: اين انديشه از منبع جوشان ولي فقيه جاري مي‌شود و به انسان‌ها آگاهي بخشيده و الهام بخش سعادت آن‌ها است.
وي تصريح کرد: ميدان نبرد انقلاب باشکوه اسلامي با مستکبران امروزعرصه هنرنمايي اين انديشه و تفکر است که هر روز يک پيروزي براي جهان اسلام به ارمغان آورده و يک شکست بزرگ را به استکبار تحميل مي کند. بسيج استوانه اي محکم براي شخصيت، حيثيت، عزت، اعتبار و اقتدار ملت ايران و ملل مستضعف ديگر است.
وي با بيان اين‌که «همه کارکردهاي بسيج با الگوي جهاد در مقابل دشمنان بزرگ شکل مي‌گيرد»، افزود: ما مي‌خواهيم بزرگترين قدرت‌هاي جهان را شکست داده و عدالت، اخلاق، انسانيت، مهرورزي، نظم و سعادت انسان‌ها را در جهان پياد کنيم و بزرگترين قدرت‌هاي تاريخ بشر مي‌خواهند با آن مخالفت کنند اين جهادي سهمگين و وسيع است.
جانشين فرمانده کل سپاه با تاکيد بر اين‌که «دشمنان براي شکست دادن ما تدارک ديده‌اند»، اظهار کرد: ما نيز در حال مهيا شدن براي شکست دشمنان هستيم. آمريکا مي‌خواهد از ارزش‌ها، اعتقادات، باورها، تفکر و انديشه خود توصيفي جهاني کند و مي گويند همه جهان بايد به آمريکايي‌هايي غيرآمريکايي تبديل شوند، آمريکايي‌هايي که به تفکر، باور، نگرش به جهان و ارزش‌ها، آمريکايي هستند اما در مليت و جغرافيا آمريکايي نيستند. آن‌ها مي‌خواهند همه انسان‌ها شهروندان يک دهکده جهاني محسوب شده و سه خصوصيت داشته باشند.
وي با بيان اين‌که «خصوصيت اول مد نظر آمريکايي‌ها اين است که همه انسانها بايد داراي عقايد يکسان باشند» گفت: آن‌ها مي‌خواهند که انسان‌ها يکسان به جهان نگاه کرده و خوب و بد را آن طور ببينند که آمريکايي مي بينند.
وي گفت: آمريکايي ها مي خواهند همه آدمها ياد بگيرند که مصرف و کالاها و زندگي خود را آنطور تعريف کنند که آمريکايي ها تعريف مي کنند و اين به معناي جهاني کردن اقتصاد و آمريکايي کردن سبک زندگي است. آنها مي گويند از وين تا سيدني همه يک جور لباس بپوشند.
سلامي خصوصيت سوم مد نظر آمريکايي را داشتن اطلاعاتي يکسان در آن واحد برشمرد و افزود: آمريکايي ها از انسان يک تعريف ارائه مي کنند و معتقدند هنر به معناي نفوذ به لايه هاي دروني اجتماعات و باورهاي انسانها و وارد کردن داده هايي به ذهن و قلب آنها بنام واقعيت هنري است که ساختگي و مجازي باشد. آنها انسان را موجودي تعريف مي کنند که داراي ساختاري دروني است.
وي تصريح کرد: انسان مجموعه‌اي از پيش فرض‌هاست، داراي سلسله باورهاي تثبيت شده که هرگز قابل تغيير نيستند است به عنوان مثال از ديد غربي ها، مسلمانان تروريست هستند يک پيش فرض است و يا اينکه فلسطين تروريست است و اسرائيل از خود دفاع مشروع مي کند نيز يک پيش فرض است و آنها را تا حدي تکرار مي کنند که تبديل به يک باور شود.
وي ادامه داد: آمريکايي ها و غربي ها در بازي هاي رايانه اي، جوانانشان را به کشتن مسلمانان تشويق مي کنند تا نفرت در آنها شکل بگيرد.
سلامي ، هنر را هويت ساز خواند و گفت: هنر بازتاب هويت يک ملت است زيرا ترکيبي از واقعيت هاي موجود و واقعيت هايي که در عالم خيال ساخته مي شوند خواهد بود. اصل هنر، ساختن ساختمان دروني شخصيت انسان است.
وي با تقسيم هنر به هنر مرئي و هنر شناختي افزود: هنر شناختي دستگاه دروني ساختمان انسان را تشکيل مي دهد. هر انساني همانگونه عمل مي کند که مي انديشد. انقلاب اسلامي ميدان تفکر جامعه ما را تغيير داد.
وي اظهار کرد: غربي ها چه در ميدان سياست و چه در ميدان فرهنگ و در چه در ميدان روابط اجتماعي هر عملي را انجام داده اند تا جهان اسلام را متلاشي کنند اما اين مسئله دامن خودشان را مي گيرد.
سلامي با بيان اين‌که «آمريکا در معرض فروپاشي اخلاقي است»، گفت: همانطور که رم فرو ريخت آمريکا نيز فرو خواهد ريخت. طلاق در آمريکا رکورد زده و تنها 60 درصد از کودکان آمريکايي با پدران و مادران خود زندگي مي کنند و ما موظف به ترويج اسلام به زبان هنر هستيم.
وي خاطرنشان کرد: گاهي يک نمايش کوتاه و داستان زيبا که در آن ارزشهاي ناب اسلام نهفته باشد مي تواند ارزشهاي اسلامي را زنده کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر