۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۶۷
حضور مدیر کل پدافند غیرعامل در برنامه محلی مل ترمی
حضور مدیر کل پدافند غیرعامل در برنامه محلی مل ترمی و گفتگو پیرامون پدافند غیرعامل به زبان زابلی از شبکه استانی هامون

حضور مدیر کل پدافند غیرعامل در برنامه محلی مل ترمی و گفتگو پیرامون پدافند غیرعامل به زبان زابلی  از شبکه استانی هامون

در راستای اهداف نظام  و منویات مقام معظم رهبری و اهداف پدافند غیرعامل در جهت فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل مهندس جهانتیغ به زبان زابلی در برنامه مل ترمی به گفتگو وتوضیحاتی در این باره پرداخت.

جهانتیغ گفت : پدافند غیرعامل باعث پایداری زیر ساخت های کشور میشود که تمامی اصول و مفاهیم آن بر اساس اصول فنی ومهندسی برنامه ریزی شده

وی گفت : اصولا پدافند غیرعامل مانند پاد زهر میماند و در دنیای امروز در بسیاری از کشورها بیش از 80 درصد از مقابله ها در حوزه پدافند غیرعامل صورت میگیرد که دلیل آن ارزانی و پایداری  ومقرون به صرفه بودن اصول پدافندی در مفابل اصول آفندی است.

بعنوان مثال هزینه آماده سازی یک بمب و مشک کروز یک رقم هنگفت  میلیارد دلاری است ودر نتیجه هم گران قیمت است و هم باعث تحریک میشود. در نتیجه مقرون به صرفه نیست.

جهانتیغ گفت : امروزه بعلت اینکه جنگ از حوزه نظامی وسخت به حوزه نرم و داخلی آمده , آگاهی داشتن و ایجاد آمادگی در داخل  میتواند کشور را از داخل مصون کند, در این بین میتوان به تحریم ها و جنگ اقتصادی که دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  اشاره نمود که با برنامه ریزی در صدد ضربه زدن به ما هستند اما با دانستن اصول مبارزه میتوانیم در مقابل تهدیدات دشمن به مقابله بپردازیم.

وی گفت : در راستای اصول ومبانی پدافند غیرعامل دنبال رصد وپایش تهدیدات متصور هستیم که از سمت دشمنان فعلی کشور در همه حوزه ها شامل حال کشور میشود و بر منافع ملی تاثیرمیگذارد ودر واقع دنبال حفظ سرمایه های ملی وطن اعم از سرزمین , منابع انسانی , کشاورزی ,.... و هر چیزی که شامل اهمیت وارزش است هستیم. لذا برای این برنامه ها در یک سطح دقیق و منطقی برنامه ریزی میکنیم و بعد آنچه را استخراج کردیم تبدیل به یک سناریوی دفاعی میکنیم.

ایشان خطاب به مسئولین صدا وسیما گفتند که شما بازوان پدافند غیرعامل هستید و از همکاری شما تقدیر و تشکر میکنیم .

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر