۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۸۴۲۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:
مهندس مهدی متقیان روز شنبه در همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات سایبری در دانشگاه قم گفت: تهدید شناسی از مهمترین بخش های پدافند غیر عامل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:تهدید شناسی از مهمترین بخش های پدافند غیر عامل است.

مهندس مهدی متقیان روز شنبه در همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات سایبری در دانشگاه قم گفت: نقش و جایگاه قم به عنوان مرکز تفکر و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی درک کنیم؛ اگر به این نکته واقف شدیم که شهر مقدس قم، شهری است که مرکزیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی را به عهده دارد می توان تمام کارکردها را روی این مساله سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اظهارکرد: متاسفانه هنوز برخی، اهمیت و شان این شهر را در این زمینه درک نکرده اند؛ حضور مراجع عظام و حرم و مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه، در قم، باعث می شود که دشمنان تهدیدات بسیاری برای این شهر در نظر بگیرند.

وی گفت: در فرمایشات رهبرمعظم انقلاب به کرار بیان شده است که جنس امروز ما از جنس جنگ اول انقلاب نیست و شرایط جنگ تغییر کرده است؛ ایران اسلامی به عنوان رهبر جریان جدید اسلامی جنگ سخت و نیمه سخت را پشت سرگذاشته است و به همین دلیل به سمت جنگ نرم روی آورده است.

متقیان خاطرنشان کرد: در جنگ نرم، میزان تلفات مشخص نیست و به همین خاطر مردم نیز بسیج عمومی را نسبت به این نگاه ندارند؛ به همین خاطر باید این بسیج عمومی را ایجاد کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اظهارکرد: دشمنان شاید اجازه دهند این نظام بماند ولی می خواهند کاری کنند که از درون استحاله شود و هیچ کاری به دشمن و اسراییل نداشته باشد؛ در حوزه پدافند غیر عامل عرصه های مختلفی ایجاد شده است و در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده است.

وی گفت: امروزه از 23 استان دام، وارد دام شهر می شود و دام نیز به 13 استان وارد می شود که اگر در این زمینه هوشیار نباشیم امکان دارد تهدیدات بیولوژیکی انجام شد و کل کشور را آلوده کند.

متقیان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته موفق شدیم، پروژه های مطالعاتی را طی کنیم که در این زمینه نقش حراست ها به عنوان چشم و گوش نظام در دستگاه ها این است که در همه عرصه ها باید مطالعات پدافندی انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اظهارکرد: نیم تا دو درصد اختیارات دستگاه ها در اختیار مدیر اجرایی است که می تواند در حوزه پدافند غیرعامل اقدام کنند.

متقیان اظهارکرد: مسوولان بسیج مدارس به عنوان مسوولان پدافند غیرعامل در مدارس تعیین می شوند تا اینکه بتوانیم در این عرصه در کل اجتماع یک فرهنگ سازی عمیق انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر