۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۷۳
سرپرست شبکه دامپزشکی میاندوآب خبر داد؛
سرپرست شبکه دامپزشکی میاندوآب از انجام 1000 تست سل در دامداری‌های میاندوآب طی سال جاری خبر داد.
اسلام رجبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت در گاوداری‌ها، قوانینی در این زمینه وجود دارد که باید گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی به این ضوابط پایبند بوده و در مکانی مناسب از نظر بهداشتی بنا شوند.

وی با بیان اینکه بیماری سل عموما در محیط‌های نامناسب از نظر بهداشتی، خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: به منظور رعایت موازین بهداشتی، گاوداری‌های موجود در روستاها، حاشیه شهرها و شهرک‌ها مورد نظارت قرار می‌گیرند.

سرپرست شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه باید تمام گاوها از نظر سل مورد بررسی و تست قرار گیرند، ادامه داد: بیماری سل عموما گاوها را درگیر خود می‌کند، از این‌رو عموما گاوها مورد این تست قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته در میاندوآب به منظور شناسایی بیماری سل، اظهار داشت: از ابتدای امسال یک هزار راس گاو علیه بیماری سل در میاندوآب مورد تست سل قرار گرفته‌اند.

رجبی بیماری سل را نوعی بیماری عفونی در دامها عنوان کرد و با بیان اینکه این بیماری تمام اندام بدن دام را درگیر خود می‌کند، تصریح کرد: بیماری سل نوعی بیماری قابل انتقال بوده و از این‌رو اهمیت ویژه‌ای در شناسایی و پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه بیماری سل عموما به صورت مزمن به اشکال نودولار، ارزنی و یا ترشحی قابل شناسایی است، ادامه داد: در صورت عدم تشخیص به موقع این بیماری، خسارت جبران‌ناپذیری بر صنعت دامداری وارد می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی میاندوآب با اشاره به علایم بیماری سل گاوداری، اظهار داشت: لاغری، کاهش وزن، سرفه و کاهش مقدار شیر از جمله علایم بیماری سل در دام‌ها است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر