۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۲۷۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل گفت: نقاط آسیب پذیر و حساس این استان برای آمادگی و مقابله با بحران های احتمالی تقویت می شود.
 مرتضی مسائلی روز یکشنبه در بازدید از مناطق آسیب پذیر خلخال افزود: کاهش خسارت های جانی و مالی و شناسایی نیازمندی های مناطق حساس و آسیب پذیر و رفع نواقص در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: حفظ نیروی انسانی در مراکز حساس از اهداف مهم پدافند غیرعامل استان برای مدیریت بحران در مواقع بحرانی و وقوع حوادث پیش بینی نشده است و از این جهت شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر مراکز حساس در مواقع بحرانی نیروی انسانی موجود را برای کمک به آسیب دیدگان حفظ خواهد کرد.

او در بازدید از انبارهای شرکت نفت ، مخازن تامین آب شرب و شرکت مخابرات خلخال با بررسی نواقص و میزان آسیب پذیری آنها نسبت به تامین اعتبار برای تقویت و تجهیز این مراکز حساس و کاهش آسیب پذیری آنها در مقابله با بحران های احتمالی قول مساعد داد.

وی گفت: پیش بینی احتمال وقوع بحران در فصول سرما از جمله بارش های سنگین برف و بروز پدیده یخبندان را نباید نادیده گرفت و برای مقابله با این گونه حوادث غیرمترقبه همواره باید آماده بود.

مسائلی در بازدید از مخازن آب شرب شهر خلخال واقع در بام این شهر بر لزوم تجهیز این مخازن به سیستم دوربین های مدار بسته و کنترل شبانه روزی تاکید کرد و خواستار اعلام نیازمندی های اداره آب و فاضلاب خلخال در این زمینه شد.

محمد تقی فرهودی ، رییس شرکت نفت خلخال نیز از آمادگی این شرکت برای مقابله با بحران های ناشی از تغییر ناگهانی شرایط جوی خبرداد و گفت: در صورت بروز سرما و یخبندان شدید سوخت ذخیره شده در انبارهای نفت خلخال جوابگوی نیاز سه ماهه اهالی این شهرستان است.

وی افزود: ذخیره سوخت زمستانی روستاهای صعب العبور و آن دسته از روستاهایی که راه ارتباطی آنها با اولین بارش برف سنگین مسدود می شود در سه ماه تابستان امسال ذخیره سازی شده و برای تامین سوخت جایگزین برای مدارس ، نانوایی ها و مراکز حساس شهرستان نیز در صورت احتمال قطعی گاز ناشی از بروز سرمای شدید پیش بینی شده است.

خلخال در 105کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر