۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۰۶
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، صبح روز دوشنبه 11 آبان‌ماه همایش پدافند غیرعامل با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان در سالن امام علی(ع) اراک برگزار شد. نورخدا قاسمی مشاور استاندار در امور پدافند غیرعامل، جناب آقای قاسمی معاون دادستان و استان در این همایش به سخنرانی پرداختند.

سردار قاسمی در این همایش که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه گفت: پدافند غیرعامل از بدو تولد انسان آغاز و تا همیشه عمر بشر مورد نیاز است و متعلق به یک دوران و زمان خاصی نیست.

قاسمی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مصونیت‌سازی و آمادگی بشر در برابر اقداماتی است که حیات و زندگی او را به خطر می‌اندازند بیان کرد: باید به صورت جدی با برنامه‌ریزی مناسبت نسبت به فرهنگ‌سازی و ایجاد باور نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اهتمام ورزید.

سردار قاسمی با بیان اینکه ما اگر تهدیدات را بشناسیم راحت‌تر با آنها مقابله خواهیم کرد افزود: برخی از تهدیدات طبیعی هستند مانند سیل، زلزله، سونامی و غیره که وقوع آنها خارج از اختیار انسان است اما برخی از تهدیدات یا انسان ساز بوده و یا اینکه از سوی دشمنان به جامعه‌ای متحمل می‌شود که در راستای این تهدیدات همگان باید هوشیار و آگاه باشند چرا که غفلت از این نوع تهدیدات جبران‌ناپذیر است.

مشاور استاندار مرکزی ادامه داد: امروز دشمن تحریم‌ها و تهدیدات متنوعی را علیه کشور ما اعمال کرده که مقابله با آنها نیازمند آگاهی بخشی و آموزش است و آموزش و پرورش در این راستا نقش و رسالت مهمی ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه‌سازی و تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل در مدارس ضروری است اظهار کرد: مدارس یکی از مؤثرترین مکان‌ها برای آموزش پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند، بنابراین در وهله اول باید این مقوله را به خوبی شناخته‌ وآگاهی لازم را به مردم در این راستا ارائه کرد.

قاسمی در ادامه فضای مجازی، فضای الکترونیکی و ماهواره را از مهمترین تهدیدات دشمن علیه کشور برشمرد و با تأکید بر ضرورت مدیریت این فضاها توسط مسئولان و به ویژه خانواده‌ها گفت: دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و ملتی که نتواند از خود در مقابل تهدیدات دفاع کند زنده نیست.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان باید با هوشیاری تهدیدها را شناخت، چرا که امروز دشمنان با اشکال مختلف وارد میدان جنگ شده‌اند ادامه داد: یکی از مهمترین تهدیدهای جامعه شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای است که قشر جوان و نوجوان کشور را زیر نظر گرفته‌اند که باید نسبت به این نوع تهدیدات هوشیار بود که بهترین راهکار آن نیز نهادینه کردن فرهنگ خود حفاظتی است و آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند آموزش لازم را ارائه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر