۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۵۲
مديركل امنيتي و انتظامي استانداري يزد خبر داد
مديركل امنيتي و انتظامي استانداري یزد گفت: برگزاري دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصي، برگزاري 11 هزار نفر ساعت دوره عمومي، آموزش هزار نفر در دوره مختلف و آموزش 170 نفر از مديران بخشی از برنامه‌های اصلي در سال گذشته بوده است.
به گزارش پایداری ملی، مديركل امنيتي و انتظامي استانداري یزد درجمع خبرنگاران ضمن گراميداشت هفته پدافند غيرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتي گفته می‌شود كه با اجراي آن می‌توانیم بدون كمترين خسارت به مراكز حياتي، حساس و مهم كشور شاهد كمترين آسيب به مردم جامعه باشيم.

«احمد ترحمي»  ادامه داد: در پدافند غيرعامل زیرساخت‌ها و تأسيسات كشور را به‌گونه‌ای مقاوم‌سازی می‌کنیم كه در مقابل تهديدات دشمن امن باشند.

ترحمي افزود: بايد در جهت آمادگي افكار عمومي فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم احساس امنيت کنند و آگاه باشند كه تمام امكانات نظام و دولت در راستاي حفظ جان جامعه فعال‌شده است.

مديركل امنيتي و انتظامي استانداري یزد خاطرنشان كرد: حفظ جان مردم اولويت اول امنيت ملي است و تمام تلاش دولتمردان دولت تدبير و اميد حفظ جان و تأمين امنيت و آرامش مردم است.

وي با اشاره به اينكه پس از به نتيجه رسيدن توافق هسته‌ای در دولت تدبير و اميد و تائید برجام توسط مقام معظم رهبري با رعایت الزاماتی که فرمودند، روحیه‌ای از اميد، نشاط و شادابي در بين جامعه حاكم شده است گفت: وظيفه مسئولان است كه از اين فضاي به وجود آمده حفاظت کنیم و از اين فرصت فراهم‌شده در جهت تقويت پایه‌های نظام جمهوري اسلامي ايران و حفظ امنيت ملي گام برداريم.


برگزاری 11 هزار ساعت دوره عمومی در حوزه پدافند غیرعامل

ترحمي به برنامه‌های انجام‌شده در یک سال گذشته توسط ستاد پدافند غيرعامل استان اشاره كرد و اظهار داشت: برگزاري دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصي، برگزاري 11 هزار نفر ساعت دوره عمومي، آموزش هزار نفر در دوره مختلف و آموزش 170 نفر از مديران بخشی از برنامه‌های اصلي در سال گذشته بوده است.

مديركل امنيتي و انتظامي استانداری یزد ادامه داد: برگزاري 12 رزمايش باهدف اطلاع‌رسانی، اجراي مصوبات ابلاغي و سنجش آمادگي ادارات استان، برگزاري 2 همايش در جهت فرهنگ‌سازی و بازديد از مراكز حساس، مهم و حياتي استان از ديگر برنامه‌ها در یک سال گذشته بوده است.

وي در ادامه بابیان اينكه از 4 الي 10 آبان ماه به‌عنوان هفته پدافند غيرعامل نام‌گذاری شده است به برنامه‌های اجراشده در اين هفته با شعار پدافند غيرعامل، مصون‌سازی كشور با همدلي و هم‌زبانی ملت و دولت اشاره كرد.

ترحمي افزود: برگزاري 2 رزمايش، تهيه و پخش كليپ آموزشي در رسانه ملي مركز استان، تست ديزل ژنراتور در 20 اداره استان، برگزاري نمايشگاه عكس و پوستر در استانداري و 10 دستگاه اجرايي استان و مشارکت در تولید 10 برنامه راديويي از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در اين هفته بوده است.

مديركل امنيتي و انتظامي استانداری یزد بابیان اينكه مردم و رسانه‌ها در پيشبرد اهداف ستاد پدافند غيرعامل در استان نقش انكارناپذيري دارند بر تعامل بيشتر با اهالي رسانه استان در راستاي اطلاع‌رسانی شفاف اصحاب رسانه و آگاه نمودن مردم تأكيد کرد.

وي تصريح كرد: مسئولان ارشد استان به تعامل با رسانه‌های استان اعتقاددارند و در بحث فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غيرعامل بايد نقش رسانه‌ها پررنگ‌ترین از پیش باشد.

ترحمي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با نهادينه شدن فرهنگ پدافند غيرعامل در بين مردم بتوانيم در سال‌های آينده پیشرفت‌های بيشتري در اين حوزه داشته باشيم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر