۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۱۲۶
معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور از اجرای طرح سیگنال رسانی زمینی در سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: اکنون بخشی از انتقال داده های صدا و سیما با پوشش زمینی انجام می شود تا درصورت قطع ماهواره‌ها، اشکالی در پخش آنها ایجاد نشود.
دومین نشست تخصصی پدافند غیرعامل سایبری با حضور معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل، معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران و اعضای شورای عالی فضای مجازی روز یکشنبه 10 آبان ماه جاری در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

عزیزالله خسروجردی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران و دبیر ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان تهران، تهیه بانک اطلاعاتی کامل از مراکز مهم استان تهران و متمرکز نمودن این اطلاعات را یکی از راهکارهای ایجاد فضای امن دانست.

وی از ثاثیرگذاری بالای دانشگاه های بزرگی همچون صنعتی شریف، امیرکبیر، مالک اشتر، امام حسین (ع) علوم و فنون فارابی و علم وصنعت در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل سخن گفت و اظهار داشت: هم اکنون باید به صورت علمی به مقوله پدافند غیرعامل نگاه کرد و نباید آن را به دستگاه های دولتی یا نظامی محدود کرد.

خسروجردی در ادامه با اشاره به فعالیت های استانداری تهران در حوزه پدافند غیرعامل گفت: برای اولین بار رزمایشی برای مقابله با حوادث پرتویی به فرماندهی استانداری تهران در روز چهارشنبه 13 آبان ماه جاری در شهر تهران برگزار می‌شود.

در ادامه، معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش گفت: باید عوامل تمیز دهنده در ارتباط با امنیت سایبری و دفاع سایبری را بشناسیم.

وی گفت: ماهیت تهدید، سرمایه‌هایی که باید مصون بمانند، ساز و کارهای مصون سازی بکار گرفته شده و ... به عنوان عوامل تشخیص امنیت سایبری از دفاع سایبری هستند.

 معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور دو حوزه دفاع و امنیت در فضای سایبری را به عنوان دو حوزه جدا از هم دانست که بر اساس نوع تهدید، نوع زیر ساخت، نوع حمله و منشا تهدید می‌توان دریافت که دفاع سایبری یا امنیت سایبری را اتخاذ کنیم.

وی افزود: زیر ساخت های ارتباطی ما همواره هدف مناسبی برای دشمنان بوده است تا با ایجاد اختلال و سرقت اطلاعات به کشور ما لطمه بزنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ملی از دیگر اهداف حملات سایبری است که خوشبختانه طرح سیگنال رسانی زمینی در صدا و سیما کلید خورده است و اکنون بخشی از انتقال داده های رسانه ملی با پوشش زمینی انجام می شود تا درصورت قطع ماهواره‌ها، اشکالی در پخش رسانه ملی ایجاد نشود.

وی گفت: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل سنجش میزان آمادگی دفاعی دستگاه‌های کشور و انجام اقداماتی متناسب با تهدات احتمالی می‌باشد.

معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور  گفت: متاسفانه در بخش فناوری‌های ارتباطی وابستگی‌هایی به کشورهای خارجی داریم و تجهیزات سخت افزاری ما در زمینه ارتباطات عمدتا خارجی هستند که باید توجه بیشتری به تولیدات بومی در این حوزه شود.

در ادامه برنامه دکتر حامد دهقانی معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی طی سخنانی در رابطه با دفاع در فضای مجازی نکاتی را مطرح کرد.

دکتر رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هم طی سخنانی گفت: فضای مجازی برای ما فرصت بازی در زمین دیگران را ایجاد میکند و ما باید این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

وی گفت: اگر ما بیدار شویم و موازنه قوا را در سرزمین دیگران به نفع خودمان تمام کنیم برنده نهایی خواهیم بود.

جلیلی، صنعت بدون حضور دانشگاه را یتیم خواند و گفت: متاسفانه ما وضعیت خوبی در صنعت سایبری نداریم اما به هر جهت نمره قبولی از آن میگیریم اما باید به دنبال پرورش دانشمند در این زمینه باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر