۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۸۱۱۶
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل با جدیت در استان پیگیری خواهد شد تا برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، استاندار کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل با جدیت در استان پیگیری خواهد شد تا برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشیم.

"اسدالله رازانی" در مراسم رونمایی از نخسین سند پدافند زیستی کشور که در کرمانشاه صورت گرفت، اظهار کرد: باید در شرایطی که در آسایش قرار داریم نیازهای زمان بحران را آماده کنیم تا بتوانیم در مقابله با حوادث و تهدیدها کمترین آسیب را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده که برای مقابله با هرمشکلی به آمادگی برسیم، یادآور شد: باید حوادث را پیش‌بینی و آنها را خلق کنیم و سپس آمادگی خود را برای مقابله با آنها بسنجیم.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کرمانشاه با ابراز خرسندی از اینکه پدافند زیستی در کرمانشاه یپش از این جدی گرفته شده، تاکید کرد: در دوران مدیریتم نیز پدافند غیرعامل با جدیت و حتی بیش از گذشته پیگیری خواهد شد.

رازانی به بیان مواردی از مواجه با مشکلات در کشورهای دیگر پرداخت و خاطرنشان کرد: برای مثال در کشور ژاپن می‌توانند در زلزله‌خیزترین نقاط ساختمان‌های بسیار بلند بسازند، زیرا برآورد مناسبی از شرایط بحران و شیوه‌های مقابله با آن دارند و از همین رو در سخت‌ترین زمین‌لرزه‌ها نیز نه تنها تلفات جانی ندارند، بلکه کمترین خسارت هم به زندگی مردم وارد می‌شود.

وی فاجعه منا را نیز از جمله موارد عدم آمادگی برای شرایط حساس و بحرانی دانست و عنوان کرد: در این فاجعه به دلیل چند سهل‌انگاری ساده فاجعه‌ای دردناک رخ داد که هزاران نفر کشته شدند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر پس از این سهل انگاری، آمادگی کافی وجود داشت شاید میزان تلفات به این اندازه نمی‌رسید، اندازه‌ای که شاید هیچکس پیش‌بینی آن را نمی‌کرد که هزاران نفر به دلیل افتادن روی همدیگر از بین بروند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر