۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۱۵
در آخرين روز از هفته پدافند غيرعامل صورت پذيرفت:
نخسین سند پدافند زیستی کشور، به مناسبت هفته پدافندغیر عامل در کرمانشاه رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی، "دکتر حسین کریم" دبیر قرارگاه زیستی استان کرمانشاه در این مراسم که امروز (یکشنبه، 10 آبان) در استانداری کرمانشاه و با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه اولین استان در کشور است که سند پدافند زیستی را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه این سند در سال گذشته آماده شده بود، یادآوری کرد: این سند در سال گذشته فقط حوزه انسانی را در بر داشت که در نهایت همان موقع تصمیم بر این شد که سایر بخش‌های زیستی مانند دام و طیور، گیاهان و نباتات، محیط زیست، آب و فاضلاب و ... نیز در این سند لحاظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از برگزاری 52 جلسه طی یکسال اخیر در این خصوص خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این سند امروز آماده استفاده است.

کریم خاطرنشان کرد: سند پدافند زیستی استان کرمانشاه سه هدف اصلی دارد که شامل برقراری نظام یکپارچه و هماهنگ پدافند زیستی، تامین حداکثری ایمنی و پایداری و به حداقل رساندن آسیب‌ها در شرایط بحران است.

وی با اشاره به اینکه برای این سند هفت راهبرد اصلی تدوین شده، تصریح کرد: به علاوه سند پدافند زیستی استان 74 هدف اختصاصی و 274 فعالیت اصلی نیز دارد.

به گفته این مسئول، قطعا این سند بی عیب و نقص نیست و باید در طول زمان تکمیل شود.

دبیرقرارگاه زیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این سند باید طی چند روز آینده وارد فاز اجرایی شود، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این سند یک عملیات بسیار خوب برای پدافند زیستی در کرمانشاه صورت گیرد.

در ادامه دکتر ناهید خادمی مسئول برنامه آموزشی پدافند زیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه پیش از ین سند پدافند زیستی کشور تدوین شده بود، افزود: کرمانشاه اولین استان در کشور است که سند پدافند زیستی استانی را تدوین می‌کند و این سند در راستای سند کشوری است.

وی با بیان اینکه سند پدافند زیستی استان کرمانشاه آذرماه سال گذشته تهیه شد، خاطرنشان کرد: مقرر شد محورهای دیگری در حوزه زیستی و نظامی به این سند اضافه شود که در نهایت امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.

خادمی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست و شرکت‌های حوزه آب در تدوین این سند خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌های این سند حدود 2000 ساعت در ادارات مختلف مورد بررسی قرار گرفته ‌است.

مسئول برنامه آموزشی پدافند زیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سند سه سال و برای سال‌های 94 تا 96 است، تصریح کرد: برای هر سال اهداف اختصاصی سالیانه در نظر گرفته شده و به علاوه همه این فعالیت‌ها پایش و ارزیابی می‌شود.

وی گفت: این برنامه دو ساختار استانی و شهرستانی دارد و پس از رونمایی از آن برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته خواهد شد تا زیرساخت‌های اجرای این سند فراهم شود.

خادمی تجهیز آزمایشگاه‌ها، طراحی برنامه‌های آموزشی، فعال کردن زیرکمیته‌ها و .... را از جمله این برنامه‌ها دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر