۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۵۷
رزمایش پدافند غیرعامل با حضور چهار گردان بسیجی بیت المقدس ویژه آقایان و یک گردان بسیجی کوثر ویژه بانوان روز پنجشنبه در منطقه چنارستان یاسوج برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد روز پنجشنبه در این رزمایش، گفت: این رزمایش به مدت دو روز در پایگاه آموزشی، دفاعی امام جعفرصادق (ع) یاسوج اجرا می شود و مربیان و مسئولان دسته ها به اجرای کلاس های تئوری، معرفتی و سیاسی در این رزمایش خواهند پرداخت.

داریوش مثنوی به اجرای برنامه روز دوم این رزمایش اشاره کرد و افزود: در روز دوم این رزمایش صبحگاه اقتدار با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های رزم این رزمایش، بیان کرد: سعی شده در این رزمایش از سلاح های سازمانی و واقعی استفاده شود و صحنه های نبرد نیز به گونه ای باشد که افراد حاضر در رزمایش از نزدیک در جریان این صحنه ها قرار گیرند.

مثنوی با بیان اینکه در این رزمایش چهار گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر حضور دارند، اظهار کرد: عمده افرادی که در رزمایش شرکت کرده اند را بسیجیان حلقه های صالحین ناحیه های مقاومت شهرستان بویراحمد تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر شامل تاکتیک ها و عملیات های مقابله با تهدیدهای نظامی و نرم بوده و برای پیشگیری از بلایای طبیعی نیز آمادگی های لازم کسب خواهد شد.

مثنوی ابراز داشت: آمادگی نیروهای نظامی عامل بازدارنده در برابر تهدیدهای دشمن است و در این رزمایش آمادگی نیروهای نظامی و مردمی برای پیشگیری از تهدیدها با اجرای رزم های شبانه، هلی برن، دفاع از کوی و برزن و پیاده به نمایش درمی آید. 

وی به حضور دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط با پدافند غیرعامل در این رزمایش اشاره کرد و افزود: در این رزمایش جمعیت هلال احمر، شرکت برق و ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور دارند.

روز ششم هفته پدافند غیرعامل به نام بسیج مشارکت های مردمی، محور تحقق فرامین رهبری نامگذاری شده و با توجه به مأموریت بسیج در پدافند غیرعامل، رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در استان برگزار شده است.

هفته پدافند غیرعامل امسال از چهارم تا دهم آبان ادامه دارد و شعار آن نیز پدافند غیرعامل، مصونیت سازی با همدلی و همزبانی دولت و ملت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر