۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۷۱
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی از راه اندازی قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل در این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، احمد جهانسری در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، راه اندازی این قرارگاه را در راستای سیاست گذاری های لازم برای مقابله با تهدیدهای سایبری عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان سال گذشته راه اندازی شده است ، گفت: برای راه اندازی قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل هم درصدد اخذ مجوز هستیم.

جهانسری با بیان اینکه دفاع غیرعامل ادامه دفاع مقدس هشت ساله البته با تغییر مولفه های جنگی است ، خاطرنشان کرد: در آغاز دفاع مقدس دو استاندارد دفاعی غربی و شرقی در دنیا وجود داشت و همه تحلیگران معتقد بودند ایران بدون پیروی از این استانداردها در دفاع موفق نخواهد بود در حالیکه امام راحل (ره) استاندارد جدید دفاعی بر اساس آموزه های اسلامی تعریف کرد .

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی است و نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارد ، اظهارکرد: هدف از پدافند غیرعامل استفاده از فرصت های بهتر برای حفظ پایداری بیشتر در جامعه است .

جهانسری با بیان اینکه پدافند غیرعامل در هشت محور سایبری ، پرتوی، شیمیایی ، زیستی ، کالبدی ، اقتصادی ، مردم محور و آمادگی دفاع عمومی فعالیت می کند ، بر ضرورت ایمن سازی در زمینه این تهدیدها از طریق آموزش های همگانی تاکید کرد .

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل برای مدیران استان در سال گذشته ، گفت: 500 معلم درس دفاعی مدارس استان نیز دوره پدافند غیرعامل دیده اند .

وی با اشاره به نقشی که حملات سایبری در ایجاد شایعه در جامعه و انحراف افکار عمومی دارد ، افزود: یکی از رویکردهای اصلی پدافند غیرعامل سایبری، شناسایی تهدیدها در این فضاست.

جهانسری ، بر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم برای استفاده از وسایل الکترونیکی و ارتباطی تاکید کرد ، گفت: باز بودن تمام اپلیکیشن های تلفن های همراه که استفاده ای نیز در کشور ندارد، می تواند آسیب زا باشد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به جای اقدامات سلبی بر آموزش تکیه دارد ، اظهار کرد: وجود کارخانه های مواد شیمیایی ، انبارهای نگهداری مواد آتش زا و پمپ بنزین در داخل شهرها مخالف با رویکردهای پدافند غیرعامل است.

جهانسری با بیان اینکه آشنایی عمومی در زمینه قوانین سایبری ضعیف است ، افزود: سیستم قضایی هم نیازمند تقویت سخت افزای و نرم افزای در خصوص رسیدگی به جرایم سایبری است.

وی با اعلام اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل استان در دست تهیه است و تا پایان سال آماده می شود ، از استقبال شرکت های فنی مهندسی برای گرفتن پایه از پدافند غیرعامل خبرداد و گفت: پنج شرکت امنیت مخابراتی هم در استان در مرحله اخذ پایه پدافند غیرعامل هستند .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر