۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۴۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: یکی از طرح‌های مهم سال جاری در این بخش، تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل استان است که می‌تواند از شاخص‌های پدافند غیرعامل در استان باشد.

به گزارش پایداری ملی،  «پرویز شریفی» در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: پدافند غیرعامل به‌عنوان یک روی سکه پدافند عامل و یک نظام برای حمایت از اقلیم و کشور نیازمند تجهیزات سخت و نرم‌افزاری است و با توجه به شرایط موجود ما نیز نیازمند حمایت از داشته‌های خود هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی است، افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات به‌عمل‌آمده غیرنظامی باهدف افزایش بازدارندگی و قدرت ملی است که صحنه بحران را با حفظ اصول خاص خود مدیریت کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام اضافه کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله سویس که ارتش ندارد در بالاترین سطح آن پدافند غیرعامل رعایت شده است که این امر نشان از اهمیت پدافند غیرعامل دارد.

شریفی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند جهان علی‌رغم تمام قدرت نظامی باز هم بحث پدافند غیرعامل را به‌خوبی رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: موقعیت ایران اسلامی امروز تهدید محور است چراکه آمریکا نمی‌تواند ایران را در منطقه بپذیرد و به همین منظور پایگاه‌های مختلفی در اطراف ایران ایجاد کرده است که به همین منظور ایران باید سناریوهایی برای دفاع از اقلیم، مردم و نظام خود داشته باشد که پدافند غیرعامل نمونه بارز این دفاع است.

وی به‌فرمان رهبری معظم انقلاب برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 اشاره و عنوان کرد: این سازمان به‌مثابه پل ارتباطی بین نیروهای کشوری و لشکری تنها دستگاهی است که به‌صورت دوگانه هدف مشترک را برای صیانت از کشور دنبال می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در برنامه‌های توسعه 5 ساله ششم توسعه لحاظ شده عنوان کرد: نسل اول جنگ‌ها با سلاح سرد بود که بعدازآن در نسل دوم سلاح‌ها نیمه گرم بود و در نسل سوم سلاح‌های گرم و به شکل جدید مطرح شد که البته نسل چهارم جنگ‌ها به‌عنوان جنگ‌های هوشمند از آن‌ها یاد می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی برای حمله به یک جامعه در درجه اول رهبری آن جامعه بعدازآن شبکه‌های ریلی و حمل‌ونقل را هدف قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در مراحل بعدی محصولات استراتژیک و بعدازآن مردم را هدف قرار می‌دهند که حمله به نیروهای نظامی در آخرین مرحله قرار دارد.

وی تأکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل، دفاع از کیان نظام در حوزه زیرساخت‌ها را بر عهده دارد که دفاع از حوزه اطلاعات استراتژیک کشور از وظایف مهم این سازمان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با اشاره به اینکه قرارگاه سایبر، پرتوی و دفاع اقتصادی و سایر قرارگاه‌های این سازمان موظف به رصد اهداف دشمن است، گفت: پدافند غیرعامل در خصوص مسائل داخلی مانند بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله کار خاصی ندارد و این‌گونه موارد وظایف بر عهده‌ی مدیریت بحران است.

شریفی برنامه‌های دنیای غرب را بسیار پیشرفته ارزیابی و عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در دنیای امروزی بر کسی پوشیده نیست و امسال در هفته پدافند غیرعامل که با شعار «پدافند غیرعامل، مصونیت سازی و همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت» نام‌گذاری شده ما در سطح استان از ظرفیت رسانه استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه وزارت کشور جزء سه استان برتر کشور و در حوزه سازمان پدافند غیرعامل نیز جزء 6 استان اول کشور بودیم، اظهار کرد: 11 کارگروه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل در استان تشکیل‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به آب و انرژی، بسیج و مشارکت‌های مردمی، فناوری اطلاعات، امنیتی، اجتماعی و شهری اشاره کرد که در ذیل هر کارگروه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام اضافه کرد: در سال جاری با مساعدت استاندار یکی از طرح‌های مهم در این بخش تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل استان است که اعتبار آن اختصاص داده‌شده و کارهای اجرایی آن و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مبادله موافقت‌نامه‌ها در دست اقدام است که می‌تواند از شاخص‌های پدافند غیرعامل در استان باشد.

شریفی در پایان با اعلام نام‌گذاری روزهای هفته پدافند غیرعامل تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف و برگزاری مانورهای متعدد در نقاط مختلف استان ازجمله برنامه‌های این هفته در استان است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر