۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۹۲۳
رییس اداره بحران و پدافند غیر عامل راه‌وشهرسازی استان از آغاز برنامه‌هاي ويژه هفته پدافند غير عامل در اداره كل راه و شهرسازي استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، «فریدون موسوی» اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت پدافند غير عامل ضروري است زمینه آشنایی بیشتر مردم در زمینه پدافند غیرعامل فراهم شود.

وی افزود: دفاع غير عامل در واقع مجموعه تمهيدات، اقدامات و طرح‌هايي است که با استفاده از ابزار، شرايط و حتي‌المقدور بدون نياز به نيروي انساني به صورت خود اتکا صورت گيرد .

موسوی با بیان اینکه چنين اقداماتي از يک سو توان دفاعي مجموعه را در زمان بحران افزايش داده و از سوي ديگر پيامدهاي بحران را کاهش و امکان بازسازي مناطق آسيب ديده را با کمترين هزينه فراهم مي‌سازد، اضافه کرد: طرح‌هاي پدافند غيرعامل قبل از انجام مراحل تهاجم و در زمان صلح تهيه و اجرا مي‌شوند.

رییس اداره بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: با توجه به فرصتي که در زمان صلح جهت تهيه چنين طرح‌هايي فراهم مي‌شود، ضروري است اين قبيل تمهيدات در متن طراحي‌ها لحاظ شودند که به کارگيري تمهيدات و ملاحظات پدافند غير عامل علاوه برکاهش شديد هزينه‌ها، کارآيي دفاعي طرح‌ها، اهداف و پروژه‌ها را در زمان تهاجم دشمن بسيار افزايش خواهد داد.

وی در ادامه یادآور شد: در سیاست‌های کلی نظام پدافند غیرعامل که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بر پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود، تأکید شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر