۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۷۹۰۵
همزمان با روز اول هفته پدافند غيرعامل:
زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان کرمانشاه نواخته شد.
به گزارش پایداری ملی، جانشين استاندار در شوراي پدافند غيرعامل استان در مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و به صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل که امروز(4 آبان) به صورت نمادین در دبیرستان حمزه سید الشهدا شهر کرمانشاه برگزار شد، پدافند غیر عامل را به معنای دفاع غیر نظامی در برابر حملات تعریف کرد و گفت: منظور از پدافند غیر عامل این است که با برنامه ریزی و مدیریت درست بتوانیم در زمان حملات با مدیریت کافی میزان بروز خسارات و آسیب ها را کم کنیم.

"جعفر همتي" افزود: پدافند غیر عامل با ایجاد بازدارندگی شرایطی را فراهم می کند تا با استتار، اختفا، پوشش و فریب دشمن و با استفاده از حربه های لازم دشمن را از واقعیات دور کرده و از این طریق بتوانیم اسرار نظامی را حفظ کرده و مشکلات حوزه های مختلف را به حداقل کاهش دهیم.

وي افزود: کشور ما از نظر استراتژیک در جایگاهی قرار دارد که با مشکلات بیشتری مواجه است و لذا با توجه به جایگاه کشور از نظر موقعیت جغرافیایی نیاز به آشنایی با اصول پدافند غیر عامل بیشتر است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوان در حوزه فرهنگ و آموزش پدافند غیرعامل در جامعه بتوانیم مصونیت  کشور را در برابر مشکلات بالا ببریم.

همتي سپس از دانش آموزان امروز به عنوان آینده سازان فردای کشور یاد کرد و گفت: دانش آموزان امروز مدیران، مسئولان و دولتمردان فردای کشور هستند که باید بتوانند در برابر دشمنان مقاومت کنند و دستیابی به این مهم لزوم آموزش مسائل اینچنینی را به دانش آموزان نشان می دهد.

مراسم نمادین زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان کرمانشاه با حضور مشاور عالی استاندار کرمانشاه، مديركل ژدافند غيرعامل استانداري، فرماندار کرمانشاه، فرمانده انتظامی استان و برخی دیگر از مسئولان این استان در دبیرستان حمزه سید الشهدا شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم مقرر شد به پنج نفر از دانش آموزانی که تا پایان هفته پدافند غیر عامل بتوانند بهترین مقاله ها را در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل در مدارس و چگونگی مدیریت بحران در مواقع اضطراری در مدارس بنویسند، جوائزی اهداء شود.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از فعالان حوزه پدافند غیرعامل در مدارس تقدیر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر