۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۸۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر کارگروه‌های تخصصی قرارگاه پرتویی با موضوع نشت آلودگی پرتویی در بوشهر برگزار می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، کاظم مرادی صبح امروز در نشست اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های این هفته از فردا آغاز می‌شود اظهار داشت: پدافند غیرعامل نقش مهم و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف دارد به‌گونه‌ای که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در جلوگیری از بروز خسارت در زمان بحرانی در عرصه‌های مختلف می‌شود تأکید کرد: در پدافند غیرعامل مستلزم به‌کارگیری جنگ‌افزار نبوده و با اجرای آن  در زمان‌های بحرانی می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در لایه‌های مختلف اجتماع بیان کرد: ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل در سطوح مختلف و در میان مردم جامعه، تهیه و اجرای طرح‌های پدافند در مورد مراکز، اماکن و تأسیسات حائز اهمیت از جمله سیاست‌های مورد تأکید در پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر افزود: در این هفته که از چهارم آبان آغاز می‌شود برنامه‌هایی از جمله نشست اعضای کارگروه پدافند غیرعامل استان با امام‌جمعه، استاندار، نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس و بازدید کارگروه‌های تخصصی قرارگاه پرتویی از نیروگاه اتمی بوشهر و مرکز پایش محیطی برگزار می‌شود.

وی اجرای تمرین‌ها ومانورهای دور میزی کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و تصریح کرد: در هفته پدافند غیرعامل کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در سطح کارگروه‌های تخصصی این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به برگزاری همایش پاسخ پزشکی به حوادث پرتویی در بوشهر خاطرنشان کرد: دراین همایش اصول و مفاهیم پایه پرتویی، آشنایی با انواع آسیب‌های پرتویی و دزی‌متری بیولوژیک، انواع آلودگی‌ها و روش‌های رفع آلودگی، مدیریت در زنجیره پاسخ پزشکی پیس بیمارستانی به حوادث پرتویی ارائه می‌شود.

مرادی، مدیریت بیمارستانی در حوادث پرتویی، اصول حفاظت فردی درپاسخ پزشکی به حوادث پرتویی و اصول برنامه‌ریزی، آمادگی و پاسخ پزشکی به فوریت‌های پرتویی را از محورهای همایش پاسخ پزشکی به حوادث پرتویی دانست.

وی با اشاره به اجرای همایش تخصصی پدافند غیرعامل در زمینه تمرین کارگروه‌های تخصصی قرارگاه پرتویی با موضوع نشت آلودگی پرتویی گفت: این همایش از سوی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با مشارکت قرارگاه پرتویی استان برگزار می‌شود که در آن ضمن معرفی ساختار قرارگاه پدافند پرتویی، مأموریت‌ها و توانمندی‌های استان بوشهر کلیات حوادث پرتوی و پیامدهای اجتماعی و روانی آن تشریح می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر پیامدهای بهداشتی حوادث پرتوی و روش‌های مقابله با آن، رفع آلودگی پرتویی ازنفرات و نقش نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در مدیریت حوادث پرتویی از دیگر محورهای همایش تخصصی پدافند غیرعامل دراستان بوشهر ذکر کرد.

مرادی از نشست علمی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و گفت: در هفته پدافند غیرعامل همایش علمی تحت عنوان دانش هسته‌ای علم برتری ساز در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقه با موضوع پدافند پرتویی در مدارس، فراخوان ارسال مقاله به مراکز علمی، پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی با موضوع پدافند پرتویی، برگزاری مانور نقطه صفر با موضوع قطع مولدهای اضطراری و سخنرانی در نماز جمعه با موضوع ایمنی و امنیت پرتویی را از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر