۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۸۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان گفت: تقویت پدافند غیرعامل ضامن مهار بحران و کاهش خسارات وارده است .
به گزارش پایداری ملی، دکتر حسن خدابنده لو در نشست تخصصی اعضای تیم سحر(ساماندهی حمایت‌های روانی ) با مدیرکل پدافند غیرعامل استان، ضمن تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل، تحقق اهداف آن را مستلزم همکاری و همدلی تمامی سازمان‌ها، ادارات و عموم مردم دانست و گفت: هرکسی به سهم خود می تواند نقشی در تقویت پدافند غیر عامل داشته باشد .

وی کشور ایران را کشوری مستعد از نظر  وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد و افزود: عوارض روانی ناشی از حوادث، مساله مهمی است که تیم های سحر جمعیت هلال احمر در همین راستا و با هدف ساماندهی حمایت های روانی تشکیل شده و خدمات ارزنده ای در این راستا در بحران‌های مختلف  انجام داده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: همزمان با تقویت بعد سخت افزاری و ارتقاء تجهیزات امداد و نجات، لازم است که بعد نرم افزاری مانند ساماندهی حمایت‌های روانی و ... تقویت شود.

وی ادامه داد: تنها در صورت تقویت توامان ابعاد نرم افزار و سخت افزار است که آسیب های بوجود آمده مهار شده و خسارات وارده به حداقل می رسد.

خدابنده لو در ادامه به مراحل چندگانه پدافند غیرعامل اشاره و بیان کرد: آموزش جمعیت هلال احمر مقوله بسیار تعیین کننده و مهمی است که در راستای پدافند غیرعامل بوده و طی آن با آموزش عموم جامعه و آگاهسازی جامعه افراد آمادگی مقابله با بحران ها و حوادث را پیدا کرده و بدینوسیله خسارات وارده به حداقل خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر