۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۷۳۴
استاندار ایلام:
استاندار ایلام اظهار کرد: اصلی ترین نیاز امروز کشور توجه به پدافند غیر عامل است.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا مروارید در نشست شورای پدافند غیر عامل این استان اظهار کرد: جامعه ما در معرض انواع خطرات و تهدیدات بالقوه و بالفعل است که این موضوع لزوم افزایش آمادگی، پایداری و دفاع ملی در برابر تهدیدات را دو چندان می کند.

وی رعایت اصول و اقدامات پدافند غیر عامل را مکمل فعالیت های بخش های دفاعی دانست و افزود: شناخت تهدیدات و نحوه مقابله و پاسخ به آنها مستلزم دانش، آگاهی و آمادگی تجهیزاتی و نیروی انسانی است.

استاندار ایلام با تاکید بر فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در بین مردم، نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی و اهمیت اطلاع رسانی در این موضوع را یادآور شد.

مروارید تغییرات جدید در راستای اهمیت بخشی به مقوله پدافند غیر عامل را ضروری دانست و گفت: رویکرد به پدافند غیر عامل باید عوض شود چرا که ما امروزه در معرض تهدیدات هوشمند دشمن قرار داریم که باید بدنبال کنترل و کاهش تهدیدات بوده و تهدید محور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات در حال تغییرات کمی و کیفی هستند و ماهیت آن ها نیز در حال تغییر اساسی است، افزود: رویکرد دشمن هوشمند سازی فناوری ها به منظور در کنترل گرفتن آنهاست که مسئولان کشور باید به آن توجه کنند و هوشمندی لازم را در انتخاب فناوری مورد نظر داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام نیز در این نشست بر تهیه الگوی توسعه امن و پایداری بومی و همکاری دستگاه های اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد.

شریفی اظهار کرد: ما باید با توسعه منابع انسانی در پدافند غیر عامل دفاع سایبری و دفاع اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم.

وی ایجاد چهار قرارگاه پدافند غیر عامل در کشور را ضروری دانست و گفت: وجود قرارگاه های پدافند زیستی، پرتویی، سایبری و کارگروه دفاع اقتصادی در ساختار پدافند غیر عامل در دستور کار قرار گرفته و موضوعی بسیار حیاتی است. 

شریفی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، خواستار تلاش و فعالیت بیشتر اعضا در جهت تحقق اهداف سازمان شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر