۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۷۷۲۹
شرکت آمریکایی لاکهید مارتین از امضای قرارداد عربستان برای خرید 320 موشک جدید خبر داد.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول ارشد شرکت لاکهید مارتین گزارش داد عربستان هفته گذشته قراردادی را برای خرید 320 موشک جدید از نوع پاتریوت PAC-3 امضا کرد.

این قرارداد، بخشی از یک توافق بزرگتر به ارزش 5.4 میلیارد دلار برای خرید 600 موشک PAC-3 است که دولت آمریکا با آن در ماه ژوئیه (تیرماه) موافقت کرد.

شرکت لاکهید مارتین می گوید این موشک ها که علیه هواپیماها و موشک های ورودی بکار گرفته می شود، هم اکنون مورد استفاده آمریکا، هلند، آلمان، ژاپن، تایوان و امارات متحده عربی است. عربستان که یکی از هم پیمانان اصلی آمریکا در منطقه است، در ائتلاف علیه داعش در سوریه مشارکت دارد.

"جو گارلند،" معاون رئیس توسعه بخش موشکی و کنترل پرتاب شرکت لاکهید مارتین به رویترز گفت احتمال دارد عربستان سال آینده نیز مابقی موشک های PAC-3 توافق شده را که تعدادشان به 280 می رسد خریداری کند. وی همچنین اعلام کرد عربستان به دنبال این است بزودی سامانه دفاع موشکی تاد، ساخت شرکت لاکهید مارتین را که ضد موشک های بالستیک بکار گرفته می شود، خریداری کند.

از سوی دیگر، پنتاگون اعلام کرد آمریکا با فروش 9 بالگرد بلک هاوک به ارزش 495 میلیون دلار  به عربستان موافقت کرده است.

آژانس همکاری امنیتی- دفاعی پنتاگون اعلام کرد این توافق به بهبود تأمین امنیت عربستان کمک خواهد کرد. این آژانس که بر قراردادهای تسلیحاتی خارجی نظارت دارد، اعلام کرد عربستان درخواست خرید 9 هلیکوپتر، 21 موتور مدل"T700-GE-701D" ساخت شركت جنرال الكتريك، دستگاه های جی پی اس و سیستم های اعلام خطر را ارائه کرده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر