۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۷۱۴
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه را از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، «علیرضا آشناگر»، در جلسه‌ی شورا و ستاد گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: برنامه‌های گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل هم‌زمان با سراسر کشور از روز دوشنبه چهارم آبان‌ماه آغاز و تا دهم آبان‌ماه و طبق برنامه‌ی ابلاغی از سوی ستاد پدافند غیر عامل کشور در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با شعار «پدافند غیرعامل، مصون‌سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» و با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه‌های 11 گانه‌ی تخصصی این ستاد استان به انجام می‌رسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) در خصوص پدافند غیرعامل، معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های پدافند غیرعامل در سطح جامعه و گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه را از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل دانست.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان‌های اجرایی و تکریم از عملکرد آن‌ها در خصوص پدافند غیرعامل، آگاه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌ی همکاری و مشارکت مردم و مسئولان و ترویج و توسعه‌ی مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه‌های نوین فرهنگی و هنری و نیز مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران در پاسخ‌گویی به نیازهای تخصصی پدافند غیر عامل از دیگراهداف مورد نظر است. در این راستا و طبق اهداف و سیاستگذاری سازمان پدافند غیر عامل کشور در سطح کارخانجات و مدارس نیز برنامه‌هایی با محوریت بسیج کارگری و بسیج دانش‌آموزی تدوین و اجرایی شده است.

برنامه‌های هفته‌ی پدافند غیرعامل
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: با همکاری اعضای کارگروه برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی و مانور در سطح مدارس با محوریت ایجاد آمادگی دفاعی، ارتقا سطح توانمندی و فرهنگ عمومی نسبت به پدافند غیرعامل و برنامه‌های رسانه‌ای در سطح شهرستان‌های تابعه استان به انجام می‌رسد.

آشناگر خاطرنشان کرد: در روز سه‌شنبه مصادف با پنجم آبان‌ماه که با عنوان جامعه سالم و محور پایداری ملی نامگذاری شده است نیز بر طبق برنامه‌های پیش بینی شده کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان متولی آن خواهند بود و در این زمینه با همکاری سایر دانشگاه‌ها، اعضای کارگروه و قرارگاه زیستی همایش مشترک، مانور، اقدامات تبلیغاتی با محوریت سلامت، تولید علم و پژوهش و حفاظت از محیط‌زیست و اقدامات رسانه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: چهارشنبه ششم آبان‌ماه نیز با عنوان ارتقاء آمادگی، اقتدار درون‌زا، امنیت پایدار معرفی شده که در این برنامه کارگروه‌های سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی متولی خواهند بود و با همکاری اعضای کارگروه مربوطه اقدامات رسانه‌ای، انجام برنامه‌های پژوهش با محوریت بخش خصوصی، استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ذخیره‌سازی و مقاوم‌سازی استحکامات اجرا می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان روز پنج‌شنبه هفتم آبان را روز اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت برشمرد و افزود: در این روز محوریت با اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری، اعضاء شورا و کارگروه‌های تخصصی 11 گانه ستاد استان خواهد بود و بر این اساس مصاحبه‌های رسانه‌ای مسئولان، توزیع پوستر و بروشورهای تبلیغاتی و دیدار با مسئولان ارشد استان پیش‌بینی شده است.

آشناگر تصریح کرد: در ادامه‌ی این برنامه نیز روز جمعه هشتم آن‌ماه با عنوان مدیریت جهادی، بسیج و مصون‌سازی جامعه تعیین شده و کارگروه ساماندهی مشارکت‌های مردمی و امداد و نجات صورت متولی خواهد بود که طی آن با همکاری سایر اعضا علاوه‌بر برنامه‌های تبلیغی و فرهنگ‌سازی نسبت به برگزاری مانورهای آمادگی دفاعی و سازماندهی نیروها اقدام می‌شود.

وی استانداردسازی و مقاوم‌سازی را عنوان روز شنبه نهم هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در استان کردستان برشمرد و گفت: کارگروه‌های شهرسازی و انرژی و آب در این روز متولی برنامه‌ها هستند و سعی شده تا با همکاری دیگر اعضا و با محوریت استانداردها، نظامات فنی و آئین‌نامه‌ها، مانورهای قطع خدمات در طول هفته، اهداف و الگوهای طرح و منابع انسانی و سایر اقدامات رسانه‌ای مورد نظر تحقق یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان به تشریح برنامه‌ها در روز یکشنبه دهم آبان‌ماه یا روز پایانی این هفته که با عنوان مصون‌سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری نامگذاری شده پرداخت و افزود: کارگروه فناوری اطلاعات محوریت این برنامه‌ها برعهده دارد که بر این اساس با همکاری اعضای کارگروه و قرارگاه سایبری، مخابرات، زیرساخت، بانک‌های استان ضمن برگزاری مانور در بانک‌ها، امنیت شبکه، دفاع سایبری و بازدارندگی در کنار اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای مدنظر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر