۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۷۶۷۷
مدیرکل پدافند غیر عامل ایلام گفت: پدافند غیر عامل باید به یک باور عمومی تبدیل شود و از تمام ظرفیت های کشور استفاده نماید.
به گزارش پایدار ملی به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام دکتر پرویز شریفی در نشست هماهنگی برای برگزاری هفته پدافند غیر عامل با اشاره به شعار" پدافند غیر عامل، مصونیت سازی کشور با همدلی و هم زبانی دولت و ملت" اظهار داشت: هر روز از هفته پدافند غیر عامل با یک عنوان معرفی شده که هر کدام از این روزها ماموریت های مختلفی از جمله فرهنگ سازی، آموزش و پژوهش و تولید علم پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت پایدار و پدافند غیرعامل، آمادگی، مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعامل، دفاع سایبری، فناوری نوین و پدافند غیرعامل، تامین انرژی پایدار و پدافند غیرعامل، تولید ملی، صنعت و پدافند غیرعامل و مردم، بسیج و پدافند غیرعامل دارد.

وی افزود: با هدف اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، اولویت قرار دادن ملاحظات پدافند غیرعامل و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در حوزه پدافند غیرعامل ضرورت دارد و باید در راس برنامه های دستگاههای اجرایی در استانها قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیر عامل در برنامه ششم توسعه کشور گفت : در کشوری با این وسعت اقتصاد و تهدیدات سیال پیرامون ما و پیچیدگی سناریوهای دشمن در همه عرصه های پیش رو ایجاب می کند که دفاع کم هزینه و مبتنی با برنامه های عقلانی باشدتا با افزایش بازدارنگی دشمن را از نیات توسعه طلبانه باز دارد. 

وی ابراز داشت: در برنامه پنجم و ششم توسعه دستگاه ها مکلف شده اند که زیرساخت های لازم را برای استفاده از ظرفیت هایی که دانش و بینش دفاع غیر عامل را ایجاد و نقاط آسیب پذیر را شناسایی می کنند، برنامه ریزی لازم را برای آن فراهم کنند تا کشور را ار هر گونه آسیب احتمالی ناشی از اقدامات کشور متخاصم مصون سازند.

دکتر پرویز شریفی گفت: با توجه به ابلاغ تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها ، دستگاههای اجرایی طرح های پدافند غیر عامل خود را از محل مذکور پیگیری نمایند.

وی بیان کرد: کلیه کارگروههای ذیل شورای پدافند غیر عامل استان از ابتدای آبان ماه نسبت به اطلاع رسانی و انجام تبلیغات محیطی این هفته (4 لغایت 10آبانماه) از قبیل نصب بنر، ارسال پیامک از طریق سامانه ،درج سربرگ مکاتبات با عناوین پدافند غیر عامل و ... اقدام لازم به عمل آورند.

فرهنگ سازی، ابلاغ برنامه های هفته پدافند غیر عامل و انجام رزمایش در یکی از کارخانجات مهم و مدارس استان از دیگر اقدامات در دست اجرا در این هفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر